#2 af Superwoman
For lidt salt i maden...
Du læser en tråd i debat > kostSuperwoman
re: For lidt salt i maden...
Jeg skal da selvfølgeligt ikke kunne sige om du får for lidt salt. Men det er vist i dag en ret sjælden mangel - simplethen fordi at der er salt i nærmest alt. F.eks. pålæg og tja næsten alt mad der er produceret. Og hvis andre laver din mad kan du godt være sikker på at det salt de putter i er rigeligt. Man skal nemlig ikke have ret meget - men selvfølgeligt er den lille mængde vigtig.
Jeg har det også ligesom dig. Jeg bryder mig ikke ret meget om salt generelt.. Jeg eftersalter næsten heller aldrig maden - og de gør andre som regel. Men jeg tror bare at de har vænnet sig til langt mere salt end jeg har. Og for meget salt er heller ikke sundt. Men salt mængde er bestemt et spørgsmål om hvad man har vænnet sig til.
Jeg ved ikke om saltmangel gør at man skal tisse meget - så vidt jeg husker gør det dig svimmel.
Måske skulle du blive tjekket for blærebetændelse ved lægen. Der skal man også tisse hele tiden. Som regel gør det også ondt når man skal tisse - men det er meget forskelligt. Hvis de er blærebetændelse er det vigtigt ikke at rende rundt for længe med det fordi det kan gå op i nyrene og blive alvorligt. Men ellers er det utroligt simpelt at behandle - man får bare en pencilinkur af lægen...
Jeg har det også ligesom dig. Jeg bryder mig ikke ret meget om salt generelt.. Jeg eftersalter næsten heller aldrig maden - og de gør andre som regel. Men jeg tror bare at de har vænnet sig til langt mere salt end jeg har. Og for meget salt er heller ikke sundt. Men salt mængde er bestemt et spørgsmål om hvad man har vænnet sig til.
Jeg ved ikke om saltmangel gør at man skal tisse meget - så vidt jeg husker gør det dig svimmel.
Måske skulle du blive tjekket for blærebetændelse ved lægen. Der skal man også tisse hele tiden. Som regel gør det også ondt når man skal tisse - men det er meget forskelligt. Hvis de er blærebetændelse er det vigtigt ikke at rende rundt for længe med det fordi det kan gå op i nyrene og blive alvorligt. Men ellers er det utroligt simpelt at behandle - man får bare en pencilinkur af lægen...
16 år18. februar 2008 kl. 08:37
lobrina (slettet)
Hmm, har også selv overvejet om det kan være blærebetændelse, men det gør slet ikke ondt, eller er ubehageligt eller besværligt på nogen måde når jeg tisser, så jeg tænkte egentlig at det ikke kunne være det.. Men det kan da være man skal få det tjekket for en sikkerheds skyld.
Men jeg ved at de generelt ikke salter maden her på stedet særlig meget, ofte er det lige på grænsen til at selv jeg synes det er for lidt.
Og jeg spiser meget sjældent færdigproduceret kødpålæg og sådan noget, så der kommer jo heller ikke noget ind på den konto..?
Men jeg ved at de generelt ikke salter maden her på stedet særlig meget, ofte er det lige på grænsen til at selv jeg synes det er for lidt.
Og jeg spiser meget sjældent færdigproduceret kødpålæg og sådan noget, så der kommer jo heller ikke noget ind på den konto..?
16 år18. februar 2008 kl. 13:07
Gammelmor (slettet)
Hej - få endelig tjekket om det kan være en blærebetændelse. Det er slet ikke nødvendigt at have smerter for at der kan være en betændelsestilstand.
KH Lene Gammelmor
KH Lene Gammelmor
16 år18. februar 2008 kl. 15:47
bruger slettet
Hej
Jeg tisser også meget mere end jeg plejer, efter kur. Tror nu heller ikke det er salt du mangler, der er som andre har nævnt, salt i næsten alt, og du må faktisk ikke få meget salt. Der er ikke fordi du drikker mere? Det er derfor jeg render mere, da jeg tænker mere over at få en masse væske.. Prøv at tænk over hvor meget du drikker...
Jeg tisser også meget mere end jeg plejer, efter kur. Tror nu heller ikke det er salt du mangler, der er som andre har nævnt, salt i næsten alt, og du må faktisk ikke få meget salt. Der er ikke fordi du drikker mere? Det er derfor jeg render mere, da jeg tænker mere over at få en masse væske.. Prøv at tænk over hvor meget du drikker...
16 år18. februar 2008 kl. 20:08
I mine øre kan det godt passe. Jeg bryder mig ikke om salt, selvfølgelig skal det være der som smagsforstærker, men smagen af rå salt kan jeg ikke lide, og jeg eftersalter aldrig min mad. For tiden bor jeg på en kostskole hvor jeg altså ikke selv har indflydelse på maden, og man kan sige meget om den, men den er i hvert fald aldrig oversaltet. Tværtimod så tror jeg jeg er den eneste der ikke putter ekstra salt på. Desuden er jeg begyndt at spise mange flere grønsager, salat, råskost osv, som en del af kuren, og har derved skåret ned på mængden af alt det andet, som jo indeholder salten.
Så, tror i der kan være noget om dette, eller?
KH Lobrina