I en anden tråd nævnte jeg, at jeg selv blandede min egen karry. Nu var jeg lige henne og lave noget den anden dag, så jeg skrev opskriften præcist ned, så jeg kan delagtiggøre jer i det.
Det her er min opskrift på en mild karry, der går til det meste - jeg brugte den til en karrysovs, der blev serveret til kylling...
1 tsk bukkehornsfrø 1 tsk koriander 1 tsk kardemomme ½ tsk gurkemeje ½ tsk spidskommen ½ tsk ingefær ½ tsk hvide peberkorn ½ tsk sennepsfrø meget lidt chili 4 nelliker ½ laurbærblad
Så ryger det hele op i den store morter og får nogen tæsk, og så er der til nogle portioner her.
Karry er mange ting og i stedet for at have en masse forskellige færdigkøbte stående laver jeg små portioner, der passer til formålet i stedet. Ud over de ting, jeg brugte i denne, så bruger jeg ofte disse ingredienser i en karry:
Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ",
"dismiss": "OK",
"allow": "Det er fint",
"deny": "Afvis",
"link": " cookiepolitik.",
"href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/"
},
onInitialise: function(status) {
if(status == cookieconsent.status.allow) {
runScriptsRequiringConsent();
}
},
onStatusChange: function(status) {
if (this.hasConsented()) {
runScriptsRequiringConsent();
}
/*else {
document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
}*/
createCookie("cookieconsent_time","now",365);
}
})
}
}, 1000);
});
Det her er min opskrift på en mild karry, der går til det meste - jeg brugte den til en karrysovs, der blev serveret til kylling...
1 tsk bukkehornsfrø
1 tsk koriander
1 tsk kardemomme
½ tsk gurkemeje
½ tsk spidskommen
½ tsk ingefær
½ tsk hvide peberkorn
½ tsk sennepsfrø
meget lidt chili
4 nelliker
½ laurbærblad
Så ryger det hele op i den store morter og får nogen tæsk, og så er der til nogle portioner her.
Karry er mange ting og i stedet for at have en masse forskellige færdigkøbte stående laver jeg små portioner, der passer til formålet i stedet. Ud over de ting, jeg brugte i denne, så bruger jeg ofte disse ingredienser i en karry:
hvidløgspulver
birkes
fennikel
sort peber
allehånde
God fornøjelse med det ;-)