rundstykke

Du læser en tråd i debat > kost

rundstykke
Hej alle

Min mand gik lige til bageren for at købe rundstykker til morgenmad. Det har jeg ikke spist siden før nytårsfortsættet om at tabe mig.

Jeg valgte at tage et halvt almindeligt rundstykke med meget lidt smør samt en +30 ost.

Jeg skrev det ind i madital

22 gr. = ½ rundstykke
23 gr. +30 ost
3 gr. kærgården. Samlet blev det til 148 kcal.

Tænk, hvis jeg havde gjort som jeg plejede nemlig at spise 3 hele rundstykker med mere smør og mere fed ost. Så kan jeg bedre forstå at jeg er blevet overvægtig.

Hilsen Kaso
16 år17. februar 2008 kl. 08:41
re: rundstykke
Ja, de der morgenritualer i weekenden skal man vist aldrig helt tilbage til - masser af hvidt brød med vegetabilsk fedt i store mængder. Det skal jo gå galt.

Men når man nøjes med et halvt rundstykke med en smule smør, så går det nok - og man nyder det næsten endnu mere :-)
16 år17. februar 2008 kl. 09:47
Ja, mine gamle søndagsmorgenritualer var noget lignende. Bortset fra at jeg havde udviklet en kærlighed for tand-nutella - og det gerne med kærgården nedenunder.

Nu spiser vi sjældent købebrød i weekenden (har sat gang i bageriet derhjemme for at have noget i fryseren) og når vi får brød, så spiser jeg næsten altid en skive rugbrød først for dog at få noget i maven. ½ rundstykke kan nemlig ikke mætte mig så længe at jeg holder til formiddagsmaden (eller frokost).

Eller jeg spiser simpelthen normal morgenmad (havregryn) som jeg så supplerer med en bolle/et stykke franskbrød. Men de fleste weekend morgener så spiser jeg en anden morgenmadsprodukt end havregryn (har lige nu en kasse økologiske boghvedeflager stående).
16 år18. februar 2008 kl. 09:36
ja.. de søndagsritualer der er ikke så tit hjemme ved os men indimellem og jeg spiste bare det jeg havde lyst til... 2½ franskbrød, 1½ med banan og 1 med pålæschokolade og skrabet smør på alle og så en snegl bagefter... ja det blev så 3800 kJ... såå godt vi ikke gør det særlig tit, men alligevel skræmmende
16 år18. februar 2008 kl. 16:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });