M&M's peanuts

Du læser en tråd i debat > kost

M&M's peanuts
Jeg skal i biografen idag og der plejer jeg altid at spise M&M's, så det inspirerede mig lige til at søge lidt på energien i sådan nogle. Og det overraskede mig egentlig. Jeg synes ellers at alt hvad der lugter lidt af chokolade ligger på et niveau fra 1800 kJ pr 100 gram og opad, men M&M's lå på 1050 kJ eller 250 kcal. Det er jo faktisk ikke så skræmmende og så er det meste jo det sunde fedt fra peanuts.

Nu har jeg lavet beregningen, men jeg tror nu alligevel ikke jeg vil gøre som jeg plejer i bio, for der kunne nemt ryge en 200 grams pose og det skal jeg altså ikke. Men jeg synes det var en god opdagelse at gøre om M&M's :-) Så kan man f.eks. godt bruge 50 gram til den søde tand i weekenden eller noget.

God weekend.

Kh Karina
16 år16. februar 2008 kl. 09:55
re: M&M's peanuts
Elelrs kan en æske sukkerfri läkerol anbefales - kun 23 kcal :-)
16 år16. februar 2008 kl. 11:24
Du kunne jo spise nøgne M&M's - dvs. peanuts uden chokolade og det farvede overtræk. Allerbedst nok at tage det som jordnødder - så kan du også beskæftige hænderne med at pille skallerne af så de ikke bare kører knas ind i munden hele tiden :-)

16 år16. februar 2008 kl. 14:14
Fantastisk var det at komme i biografen og finde ud af at de havde 45 grams m&m's, så sådan en tog jeg. Dagen har været præget af usund mad, men jeg har forsøgt at få det hele tastet og det ser ud til at jeg stadig overholder kuren. Så jeg er tilfreds med dagens indsats ;-) Det har været en "fri"-dag uden at spolere kuren.

Kh Karina
16 år16. februar 2008 kl. 21:36
Jeg må hermed bringe en advarsel !!!!!

Der er sket en fejl i indtastningen eller også er der en fejl på m&m's hjemmeside, hvor jeg fandt oplysningerne. I hvert tilfælde er det nogle ganske andre tal, der står bag på posen jeg har liggende hjemme. Tror det er ca 2100 kJ. Så det er akurat lige så meget som andre chokoladeprodukter. Sorry - hvis nogle har ladet sig gribe med af det her indlæg. :-(

Kh Karina
16 år5. marts 2008 kl. 13:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });