#2 af Nina (slettet)
For lidt fedt og for mange mættede fedtsyrer.
Du læser en tråd i debat > kostNina (slettet)
re: For lidt fedt og for mange mættede fedtsyrer.
Hej Helle
Jeg kiggede lidt i din dagbog, mit umiddelbare bud er at du skal skære lidt ned på din brød mængde, det vil gøre dit kulhydratindtag mindre, og procentvis vil du så få mere fedt.
Ved første øjekast ser det ud som om du spiser for meget brød, også rugbrød.
For at spare på brødet, spiser jeg torskerogn uden brød under, men stadig med remoulade på :-)
Jeg skære altid rugbrød over, også de små skriver på 35 g, for så at smøre halve, så føles det om man får mere, og man har også mulighed for at smage det meste, selvom man spare på brødet.
Mvh Nina
Jeg kiggede lidt i din dagbog, mit umiddelbare bud er at du skal skære lidt ned på din brød mængde, det vil gøre dit kulhydratindtag mindre, og procentvis vil du så få mere fedt.
Ved første øjekast ser det ud som om du spiser for meget brød, også rugbrød.
For at spare på brødet, spiser jeg torskerogn uden brød under, men stadig med remoulade på :-)
Jeg skære altid rugbrød over, også de små skriver på 35 g, for så at smøre halve, så føles det om man får mere, og man har også mulighed for at smage det meste, selvom man spare på brødet.
Mvh Nina
16 år11. februar 2008 kl. 20:29
KarinaHadsten (slettet)
Når jeg har for mange mættede fedtsyrer plejer jeg at rette op med mandler eller avocado, men det er begge dele noget der indeholder meget energi, så det skal indtages i begrænsede mængder og med omtanke. Men hvis du samtidig kan mindske dit kulhydratindtag med mindre brød er der måske plads til lidt ekstra. Og mandler og avocado mætter jo godt.
Kh Karina
Kh Karina
16 år11. februar 2008 kl. 20:50
bruger slettet
Jeg er helt enig i brødet - men er ikke klar over om det er med til at give mange mættede fedtsyrer?
Min store last er brød - hvidt brød helst. Nu er jeg gået over til Rugbrød i stedet og det gør mig mere mæt. Men jeg tror, som i også siger, at jeg skal skære ned på det. :)
Min store last er brød - hvidt brød helst. Nu er jeg gået over til Rugbrød i stedet og det gør mig mere mæt. Men jeg tror, som i også siger, at jeg skal skære ned på det. :)
16 år11. februar 2008 kl. 20:59
KarinaHadsten (slettet)
Det som Nina sagde var at skærer du ned på brødet skærer du også ned på kulhydrater og dermed får du procentvis mere fedt, som du siger at du får for lidt af. Så har du løst dit ene problem :-)
SÅ skal du måske indtage noget mere, som så skal hjælpe på at regulere de mættede fedtsyrer ned.
Kh Karina
SÅ skal du måske indtage noget mere, som så skal hjælpe på at regulere de mættede fedtsyrer ned.
Kh Karina
16 år11. februar 2008 kl. 21:11
Jeg får i gennemsnit på 4 uger for lidt fedt, men for mange mættede fedtsyrer.
Hvad kan jeg spise for at rette op på det?
Jeg ska ikke op i energiindtag, det holder mit budget ikke til! :-/
Nogle friske med en kommentar? :)