#1 af claus (slettet)
Trøfler - energiindhold
Du læser en tråd i debat > kostclaus (slettet)
Trøfler - energiindhold
Jeg har lige smidt 10 gram trøffel i en fiskeret, men jeg kan ikke finde energiindholdet i trøfler nogen steder, er der nogen, der kan hjælpe mig?
16 år6. februar 2008 kl. 18:44
KarinaHadsten (slettet)
re: Trøfler - energiindhold
En eller anden henviste på et tidspunkt herinde til raavareguiden.dk, men jeg har lige slået trøffel op og den er der godt nok, men energi-tabellen er tom :-( Så jeg kan ikke lige hjælpe. Men den side er god til rigtig mange råvarer.
Karina
Karina
16 år7. februar 2008 kl. 08:10
claus (slettet)
Nå - det går nok også. Uanset hvad kan de 10 gram jo ikke indeholde så meget, at det gør noget.
Det er mere princippet i, at man gerne vil have det hele med ;-)
Det er mere princippet i, at man gerne vil have det hele med ;-)
16 år7. februar 2008 kl. 13:40
KarinaHadsten (slettet)
Ja det kan jeg godt følge, men nej 10 g kan ikke gøre alverden på energiregnskabet. Jeg har aldrig brugt trøffel, men det er en svamp - kan du evt taste det som champignon. Nu må du ikke grine af mig hvis det SLET ikke minder om det :-)
16 år7. februar 2008 kl. 14:23
iakob
Eller wienerbrød hvis det er den slags trøfler
HAHA
:-)
Undskyld
HAHA
:-)
Undskyld
16 år7. februar 2008 kl. 14:55
claus (slettet)
Det er jo godt nok en svamp, men i konsistens minder den ikke rigtigt om andre svampe, så det er lidt svært at gætte...
Og nej, det er ikke wienerbrød, der er tale om. Desuden er jeg oprindeligt fynbo, så der hedder de noget andet. Det er virkelig en udfordring som fynbo at komme ind i bagerforretninger i Jylland - der er stort set ikke andet end rugbrød, der hedder det samme :-D
Og nej, det er ikke wienerbrød, der er tale om. Desuden er jeg oprindeligt fynbo, så der hedder de noget andet. Det er virkelig en udfordring som fynbo at komme ind i bagerforretninger i Jylland - der er stort set ikke andet end rugbrød, der hedder det samme :-D
16 år7. februar 2008 kl. 18:36
Spacy
Det er da alligevel utroligt.
Prøv at komme med et par eksempler, hvad hedder trøflerne f.eks ?
Prøv at komme med et par eksempler, hvad hedder trøflerne f.eks ?
16 år9. februar 2008 kl. 15:54
Nina (slettet)
Hej Spacy
I Sønderjylland skal du spørge efter en romkugle, hvis du vil have en trøffel :-)
Mvh Nina
I Sønderjylland skal du spørge efter en romkugle, hvis du vil have en trøffel :-)
Mvh Nina
16 år9. februar 2008 kl. 21:59
claus (slettet)
Ja - romkugle er også navnet på Fyn.
Og hvis man skal have en Smørkage heroppe, så skal man bestille en Dagmartærte. Og...
Nej, jeg nægter at sidde og remse kagenavne op, når jeg er på kur!
Og hvis man skal have en Smørkage heroppe, så skal man bestille en Dagmartærte. Og...
Nej, jeg nægter at sidde og remse kagenavne op, når jeg er på kur!
16 år11. februar 2008 kl. 10:59
Spacy
Nej det var også for meget ;-)
Men det var nu også mere hvis der var nogen rigtig skøre/sjove navne a' la bagerens dårlige øje.
Men det var nu også mere hvis der var nogen rigtig skøre/sjove navne a' la bagerens dårlige øje.
16 år11. februar 2008 kl. 16:13