Nyt tiltag fra Fødevarestyrelsen - for de mindste

Du læser en tråd i debat > kost

Nyt tiltag fra Fødevarestyrelsen - for de mindste
Fødevarestyrelsen har i januar 2008 lanceret "Leg dig sund"-konceptet.

Ved et hurtigt kig på siden er der:
- spil til de små (husk lyden)
- aftaleskemaer (barn-voksen) som går på de 8 kostråd ... lige til køleskabet
- opskrifter (med sjove navne, under aftensmad)
- eksempler på aktive lege (gode og sjove lege - nogle gamle, andre nye)

Tjek det hele på: legdigsund.dk

Jeg har givet det et meget hurtigt kig, og umiddelbart ser det spændende ud. Jeg tror det er ramt i børnehøjde, og at de små vil se det sjove/spændende i det.

Måske er der nogle med et par små poder derhjemme, som kunne finde siden interessant. I kunne evt. anmelde siden her, hvis I tager den i brug.

Måske kunne man endda printe de 8 aftaleskemaer og lave aftaler med sig selv eller sin mand ... eller modsat ... du skal overholde aftalerne over for dit barn :-) Hvem får eksempelvis flest krydser?

Mvh Lone

PS: Jeg måtte finde linket på en norsk hjemmeside. Jeg har ikke set nogen dansk reklame, hvilket da er lidt ærgerligt. Men det kommer måske? :-)
16 år30. januar 2008 kl. 21:15
re: Nyt tiltag fra Fødevarestyrelsen - for de mindste
Kanon link Lone. Jeg har tit tænkt på at lave sådan et aftaleskema for netop frugt, for jeg mener nemlig ikke mine børn får nok frugt og grønt. Har faktisk mens jeg var alene med mine børn haft en lignende aftale med den store at vi skulle spise grønt og så alt efter hvor meget vi spiste så kunne vi købe snolder til disney. Men den holdt vist ikke længe.

Men nu har jeg fluks printet frugt/grønt aftaleskemaet. Så skal jeg lige kigge lidt på det og se hvad jeg skal gøre for min egen familie. Bruge skemaet som det er med farver og det hele, men i 5 eksemplarer eller kan man dele - jeg er modstander af at hænge ting på mit nye fine køleskab - hader køleskabsmagneter !!!!

Men vi skal helt klart igang. Jeg ved jo godt at det er mig der skal sørge for at de grønne ting er tilgængelige også noget de kan li, men de bliver stadig motiveret til at spise det vha klistermærker eller hvad vi nu finder ud af.

Tak for linket - jeg får lyst til at sætte gang i alle aftaleskemaerne, men nu starter jeg med den med frugt og grønt. Den kan nemlig også sætte lidt gang i min kæreste hihi.

Kh Karina
16 år30. januar 2008 kl. 21:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });