Marinering af grøntsager?

Du læser en tråd i debat > kost

Marinering af grøntsager?
Jeg sad i bilen her den anden dag og overvejede at marinere grøntsager som rodselleri og pastinak. Hvis man skærer dem i stave om morgenen (eller aftenen før) og putter dem i en bøtte med låg med nok marinade til at dække dem og sætter det hele i køleskabet, mon så smagen trækker ind og bliver det godt?

Appelsinsaft, ingefær, soya, spidskommen, chili og den slags? Eller bør vi over i en hel anden gruppe af krydderier? Måske grønne krydderier som oregano, basilicum, laurbærblade?

Er der nogen her som kender en opskrift der ligner dette?
16 år23. januar 2008 kl. 08:47
re: Marinering af grøntsager?
jeg har ikke prøvet det selv og er nok lidt forbeholden da jeg synes de smager godt i sig selv, men måske kan det blive godt.
Jeg kan anbefale dig min yndligs-opskriftside

dk-kogebogen.dk

hvis du søger under "marineret" kommer der en del forslag frem til marinerede grøntsager, selvom det selvfølgelig er det marinerede kød der er overvægt af.

God fornøjelse
Razz
16 år23. januar 2008 kl. 09:19
Uh marinerede grønne bønner: dk-kogebogen.dk

Marinerede gulerødder:
dk-kogebogen.dk

Det må jeg da prøve engang snart.
16 år23. januar 2008 kl. 20:49
Mmmmm mums - jeg kan godt se ud fra mængden af mundvand i min mund lige nu at jeg skal til at gøre noget mere ved tilberedningen af mine grøntsager.

Gad vide om det kan få min kræsne mand til at spise det - hmmm nå næppe.

Kh Karina
16 år24. januar 2008 kl. 08:14
I søndags fik jeg aftensmad uden grøntsager til. Maden var god - en ven havde lavet det. Gryderetten var oksekød og kødet var marineret og den havde småsimret rigtig længe - meget lækkert. MEN DER VAR INGEN GRØNTSAGER.

Det savnede jeg godt nok meget.
16 år24. januar 2008 kl. 20:57
Ja man går da hen og bliver helt afhængig.
16 år24. januar 2008 kl. 21:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });