Kødsovs

Du læser en tråd i debat > kost

Kødsovs
For et stykke tid siden skrev vi om hvilke grønsager man kunne gemme i kødsovs, for på den måde lettere at få spist nogle grønsager. Jeg fandt en opskrift i ude og hjemme hvor der var knolselleri og gulerødder i kødsovsen. Det smagte bare fantastisk med knoldselleri.Jeg havde forventet at det ville smage meget igennem, men det gjorde det slet ikke, det blev bare til en velsmagende ret som selv min kræsne mand gerne ville spise en anden gang. Og ja, mit ene barn spiste det også helt uden at opdage at der var selleri i. (Mit andet barn spiser slet ikke kødsovs.)
:-) Buffy
16 år20. januar 2008 kl. 09:29
re: Kødsovs
Det lyder da også lækkert, men nu kan jeg så også godt lide knoldselleri. Min mand derimod er ingen fan, så jeg tror jeg vil prøve dit tip. Er de revet eller i bittesmå tern eller hvordan skjulte du dem?
16 år20. januar 2008 kl. 12:35
Jeg bruger altid knold selleri i min chilli com carne - det giver en lækker smag synes jeg.
16 år20. januar 2008 kl. 14:15
Jeg er heller ingen fan af knoldselleri (og endnu mindre af bladselleri), men jeg har fundet ud af, at de kogte selleri kan pureres sammen med kartofler og det bliver en dejlig kartoffelmos. (1/3 selleri til 2/3 kartofler).
Samme fremgangsmåde kan bruges til både persillerod og pastinak.
16 år20. januar 2008 kl. 14:54
Hvad med rødbeder? Det burde give den fineste princesse-kartoffelmos.

Synd at man ikke kan få blå grøntsager :-)
16 år20. januar 2008 kl. 17:44
Jeg gemmer nogle gange grønne oliven i kødsovs - og champignon, selvom det er lidt synd for dem. Men man gemme alle slags grøntsager i en kødsovs, bare det er blended eller skåret fint nok.
16 år20. januar 2008 kl. 17:45
Jeg har faktisk en gang blendet kogt hvidkål i en boller i karry uden at min mand opdagede det. Det er ellers hans livret og han er ANTI-vegetar.

Mon ikke man kan skjule det i en kødsovs også.

Kh Karina
16 år20. januar 2008 kl. 18:29
Jeg skar sellerien i små tern og det var nok til at de blev spist. Jeg tror også sagtens at man kan gemme hvidkål i kødsovsen. Hvis de bliver skåret småt ud kan de af udseende godt forveksles med løg.
:-)Buffy
16 år20. januar 2008 kl. 19:45
Hvor er I altså snedige :-)

16 år21. januar 2008 kl. 06:58
Skal i øvrigt servere spaghetti med kødsovs i aften, efter ønske fra min 5-årige dreng. Så må vi jo se om jeg ikke kan skjule lidt grønt deri også.
16 år21. januar 2008 kl. 10:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });