Sund mad i København?

Du læser en tråd i debat > kost

Sund mad i København?
Her om et par uger er jeg et par dage i København. Sådan nogen ture plejer ikke rigtigt at være sunde - i en fremmed by om aftenen, så er en restaurant jo et oplagt sted at fordrive tiden.

Men det skal være løgn - lidt rejseaktivitet skal ikke knække mig. Og en stor by som København må da have nogen steder med sund mad.

Så er der ikke nøgen Kjøwenhavnere, der kan give en stakkels jyde et par gode tips om, hvor jeg kan finde noget sund mad inde i Københavns centrum, så jeg kan fortsætte min kur derovre? Både til frokost og om aftenen...
16 år17. januar 2008 kl. 18:29
re: Sund mad i København?
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men har København ikke en turistside med restaurantsguide? Selv hader jeg at spise alene på restaurant. Det er KEDELIGT!!

Tag en tur i Planetariet i stedet, det ligger jo inde i centrum - og det er meget mere interessant og man lærer noget (men lad være at se "Den Blå Planet" hvis de stadig spiller den for.. min mand og jeg faldt i søvn til den. Den dyreste lur jeg kan huske).
16 år17. januar 2008 kl. 20:58
Hej Claus !

Ja, spise skal man jo. Jeg er heller ikke kendt i Kbh, men der må være en masse restaurenter som også har sund og kcal-let mad.
Der er i hvert fald mange meget dyre restaurenter, hvor portionerne ikke er særlig store ;-)

Hvad med sushi ? Men ok, nu spiser du jo en mængde fisk til daglig, så det kan være at du trænger til at prøve noget andet.
Indisk, Kinesisk og asiatisk i det hele taget, er jo lækkert og ikke for fedt, hvis man passer lidt på med tilbehøret.

God tur når den tid kommer. Det er altid dejligt at komme en tur til hovedstaden :-)
16 år18. januar 2008 kl. 01:38
Hejsa! Der ligger en kaffebar i studiestræde 24, som laver nogle supergode sunde sandwiches... Den hedder Ricco's. Brødet er hjemmelavet, og man kan vælge den grove model, altså rugbrød som smager himmelsk! Desuden er kaffen fænomenal:-) Ellers kan anbefales den Grønne kælder i Pilestræde, vegetar og vegan mad, men super lækkert! Thomas' sandwichbar i Strædet og ved vandkunsten er også god til frokost. Picnic på Skt Hans torv har økologiske retter og salater til fornuftig pris, også meget lækkert! Jeg vil tænke over nogle flere steder, men der er faktisk masser af steder med fedtfattig mad i høj kvalitet... Rigtig god tur!
16 år18. januar 2008 kl. 11:20
Tak for rådene indtil nu - det lyder jo til, at det sagtens kan lade sig gøre. Jeg overvejer også at tage et smut forbi Zoologisk museum, hvis der er tid at brænde af (men jeg ender nok med at få lagt for mange planer). Jeg har ladet mig fortælle, at de også har en cafe, hvor man kan spise rigtig godt og sundt :)
16 år18. januar 2008 kl. 16:46
Hej Claus
tillæg til Spacy: sushi.dk er SÅ lækkert... :)
16 år19. januar 2008 kl. 10:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });