#1 af Frede123 (slettet)
Kartoffel, bagt hel eller bagt i stykker
Du læser en tråd i debat > kostFrede123 (slettet)
Kartoffel, bagt hel eller bagt i stykker
hvad taster i det ind under ? syns kun man kan vælge rå kartoffel
16 år13. januar 2008 kl. 19:54
Nina (slettet)
re: Kartoffel, bagt hel eller bagt i stykker
Hej Frede
Jeg taster det ind som almindelig kartoffel. Jeg taster den rå vægt ind, og skriver så evt. olie og andet som er brugt til tilberedning ind for sig selv.
Mvh Nina
Jeg taster det ind som almindelig kartoffel. Jeg taster den rå vægt ind, og skriver så evt. olie og andet som er brugt til tilberedning ind for sig selv.
Mvh Nina
16 år13. januar 2008 kl. 20:15
Frede123 (slettet)
Det er da bare lidt svært hvis man laver mad til flere ... jeg plejer at veje når jeg tager det på tallerkenen nemlig...
16 år14. januar 2008 kl. 16:01
KarinaHadsten (slettet)
Jeg ved ikke hvor meget forskel der er i vægt på rå kartofler og tilberedte. Jeg plejer faktisk bare at tage vægten af det jeg tager på tallerkenen + evt olie. Og så taste det ind under rå kartofler.
Måske en fejlmargin der. Men jeg taber mig alligevel, ås helt slemt kan det ikke være.
Mvh. Karina
Måske en fejlmargin der. Men jeg taber mig alligevel, ås helt slemt kan det ikke være.
Mvh. Karina
16 år14. januar 2008 kl. 18:36
iakob
Kartoffel er en mager spise, så den fejlmargin vi taler om, den er ret lille.
Det bedste er at veje retten før og efter bagningen og så skrive en opskrift ind, hvor svindet i retten tastes ind som negativ mængde vand.
Det næstbedste er at veje retten før bagning og så anslå i procent hvor meget af maden du spiser. Hvis du f.eks. spiser 2 ud af 8 lige store kartofler, ja så spiser du jo 25% af den totale rå vægt.
Det bedste er at veje retten før og efter bagningen og så skrive en opskrift ind, hvor svindet i retten tastes ind som negativ mængde vand.
Det næstbedste er at veje retten før bagning og så anslå i procent hvor meget af maden du spiser. Hvis du f.eks. spiser 2 ud af 8 lige store kartofler, ja så spiser du jo 25% af den totale rå vægt.
16 år14. januar 2008 kl. 19:03