Bittersød løbetur :-)

Du læser en tråd i debat > kost

Bittersød løbetur :-)
Jeg var ude at løbe idag. Jov, jov. Jeg havde et par løbebukser som jeg havde købt på udsalg for nogle år siden i et anfald af optimisme samt en god vintercykeljakke - så jeg så nok lidt øm ud.

Når jeg løber, så løber jeg et lille stykke, går lidt og løber så lidt igen og på den måde kommer jeg frem. Men idag løb jeg meget længere intervaller end jeg kunne sidste gang - cirka 3 gange så langt. Jeg løb i alt 3 kilometer i kun 2 intervaller.

Det bitre kom da jeg var næsten hjemme igen. Da kom en kvinde ud fra sit hus og gik på det modsatte fortov - og jeg løb næsten lige så hurtig som hun gik. Det tog en lidt tid og lidt biden tænder sammen for at kunne passere hende.

Derhjemme ville jeg så taste ind. Jeg regnede min gennemsnitshastighed ud ved hjælp af iform's rutelængdeberegner og tiden jeg havde løbet i. Det viste sig at være 7,8 km i timen - den laveste hastighed på på løb her i madital var 8 km i timen. SUK. Jeg valgte at runde lidt op for en gangs skyld - 7,8 eller 8 - det er jo et spørgsmål om decimaler.

Hmmm... Så jeg er ikke i løbeform? Pfff jeg er da i noget bedre form end jeg var for ½ år siden. Jeg er meget tilfreds men kan se at der absolut er plads til forbedring.
16 år12. januar 2008 kl. 19:19
re: Bittersød løbetur :-)
Jamen flot at du kom afsted....hold du bare ud og inden du får set dig om spæner du afsted...
Hold ud du er på rette vej...
MVH Dorthesus
16 år12. januar 2008 kl. 19:38
Hvor sejt Jakob. Du kom ud at løbe/gå 3fKM. Det er da vildt flot af at være første gang i et halvt år. Tillykke med det. Det er bedre at starte forsigtigt op, end at ende med at hade det eller med skader, så du stopper igen. Jeg har forsøgt og forsøgt at komme til at løbe igen, men hver gang er jeg stoppet pga skader fordi jeg har startet for hårdt. Jeg er også lige startet igen. Denne gang løber jeg som sagt på løbebånd (indtil det bliver lyst om aftenen). Jeg løber 2min 10.5km/timen og går 2 min 6.6km/timen med stigning på 6% i i alt 50 min. Det er tilpas for mig ... og det kan da godt være at nogle af de andre i centeret griner lidt ....... men jeg er bare ikke bedre lige nu ... men jeg bliver det...... Lad os evt. holde hinanden lidt i gang med løbet - hvis det er noget du også gerne vil gøre til en vane.... KH millevanille

16 år12. januar 2008 kl. 19:41
Siden engang i efteråret har jeg cyklet 20 minutter 2 gange om ugen på en cykel. Og jeg har gået til step hele denne sæson. Så jeg er slet ikke så meget ude af form som jeg var i sommers.

Jeg har været ude at løbe nogle gange hen over efteråret. Ikke noget fast, bare nogle få weekender. Det er heller ikke min mening at drive det til mere - i hvert tilfælde ikke i år. Planen i år er nemlig at cykle på arbejde når vejret bliver lidt lysere.
Tak for de søde ord :-)

Jeg går da og sysler lidt med tanken om at melde mig under løbefanerne næste år. Jeg har nemlig en kollega som gør ret meget i løb og i at forsøge at få andre med. Han har også været efter mig og jeg plejer at lave sjov med ham og afvise tanken med diverse syge undskyldninger eller bare fortælle ham min planer om cykling. Men han startede et begynderhold op i år og hvis han også gør det næste år kan det være at jeg er med.

Men indtil da, så er min ambition at cykle på arbejde og hjem 4 ud af 5 hverdage (mandag undtaget).

Men lad os da endeligt starte med at berette om vores motion - hvorfor kom denne post lige i "kost"??? - forbedringer, mål, ambisioner? Dem burde vi jo egentlig også skrive i vores dagbøger sammen med vægten. Vi kunne lave en slags tråd ala vores onsdagsvejning, hvor vi een gang om ugen fortalte om vores motionsoplevelse og gav nogle tal (tid, længde, hastighed, puls etc etc). Ville det være en idé?

PS. Jeg syntes ikke 3 km var at starte forsigtig op. Jeg syntes det var vildt langt og vildt hårdt. 1,5 km ville have været forsigtig. Jeg har ondt i bagdelen nu - som jeg vist glemte at strække ud bagefter ;-)
16 år12. januar 2008 kl. 22:52
Hej Iakob
Jeg synes det er SÅ iorden.. Vildt flot!! :)
Har hørt at man faktisk rimelig hurtig kan mærke forbedringer hvis man løber jævnligt (du skriver også det allerede er bedre) så får du blod på tanden til næste år er du jo allerede godt på vej..
SEJT! ;)
16 år13. januar 2008 kl. 00:08
Det er vel nok flot at du kan løbe i længere intervaller!! Du skal jo kun sammenligne med dig selv og du gør det super flot!
16 år13. januar 2008 kl. 13:33
Jeg synes nu også deet en flot tur.

For et par uger siden fandt jeg et begynder løbeprogram på iform's hjemmeside. Man skulle løbe 1 minut og gå 2 (vist nok) og sådan skulle man skifte.. Meeeen kunne jeg overhovedet løbe 1 minut? Nul og nix.. Og her snakker vi virkelig slooow.. Såe, dårligere kondi ser man vist ikke :-(
16 år13. januar 2008 kl. 17:20
Sejt Iakob ! Men pas på ham kollegaen ikke får nys om det, så slipper du ikke udenom - det er noget jeg ved noget om ;-)

Jeg har også hørt om det løbeprogram fra I form. Det skulle være rigtig godt. Og starte langsomt op. Har en veninde, som vist nåede op på at kunne løbe en halv time uden pauser efter at have kørt det program et stykke tid.

Mvh. Karina
16 år13. januar 2008 kl. 21:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });