#1 af slank2008 (slettet)
Weekend - Hverdag
Du læser en tråd i debat > kostslank2008 (slettet)
Weekend - Hverdag
Er der forskel på jeres weekender i forhold til hverdagene? Jeg mener, spiser I lidt mere, er der plads til lidt slik/chips eller spise ude? Jeg overvejer at holde fri hver fredag aften hvis jeg ellers gør det godt de andre dage.
16 år11. januar 2008 kl. 15:40
iakob
re: Weekend - Hverdag
Jeg giver mig selv lidt længere snor, men holder bestemt ikke fri. F.eks. får vi desert her i huset om fredagen og så tager jeg en lille portion eller lidt frugt i stedet hvis deserten er al for usund.
Jeg har slikdag om søndagen. Da spiser jeg en smule slik, men ikke meget. Og jeg spiser også gerne _lidt_ kage en enkelt dag i weekenden.
Mit mål har været at finde en balance i weekenden som jeg kan leve med i længden - ikke bare under min kur men også senere når jeg vil holde min vægt.
Så ja, der er afgjort forskel mellem mine hverdage og weekeder for til hverdag spiser jeg ikke slik, kage og den slags. Men jeg holder heller ikke fri for det kommer jeg aldrig til igen - hvis jeg holdt fri ville jeg proppe i hovedet indtil jeg var tilbage på en BMI på 29,9.
Jeg har slikdag om søndagen. Da spiser jeg en smule slik, men ikke meget. Og jeg spiser også gerne _lidt_ kage en enkelt dag i weekenden.
Mit mål har været at finde en balance i weekenden som jeg kan leve med i længden - ikke bare under min kur men også senere når jeg vil holde min vægt.
Så ja, der er afgjort forskel mellem mine hverdage og weekeder for til hverdag spiser jeg ikke slik, kage og den slags. Men jeg holder heller ikke fri for det kommer jeg aldrig til igen - hvis jeg holdt fri ville jeg proppe i hovedet indtil jeg var tilbage på en BMI på 29,9.
16 år11. januar 2008 kl. 19:53
bruger slettet
Jeg giver Iakob ret, men i begyndelsen af en livsstilsænding så tror jeg ikke man skal give sig selv lov til mere i weekenderne :(
Jeg har haft svært ved at få tastet ind i weekenderne, og spise ordentligt. For i weekenderne er der jo ingen rutiner og vaner som der er i hverdagen.
Så det er noget jeg virkelig skal øve mig på - og jeg synder IKKE i weekenderne, det har jeg besluttet mig for! :)
Jeg har haft svært ved at få tastet ind i weekenderne, og spise ordentligt. For i weekenderne er der jo ingen rutiner og vaner som der er i hverdagen.
Så det er noget jeg virkelig skal øve mig på - og jeg synder IKKE i weekenderne, det har jeg besluttet mig for! :)
16 år11. januar 2008 kl. 20:41
slank2008 (slettet)
Ja det kan jeg godt se. Nu gav jeg mig selv fri og fik kinesisk her til aften. Men jo jeg kan da egentlig godt huske hvordan det gik galt de andre gange - netop ved at give mig selv lov til det den ene dag og dat den anden dag.
16 år11. januar 2008 kl. 22:41
Ahimsa (slettet)
Jeg har fra denne weekend besluttet at fredag - søndag skal være ikke noterede dage. Jeg er nu under 2 kg fra mit mål, og jeg ved godt hvad der er i maden og jeg skal jo lære at spise rigtig i forhold til hvor meget jeg motionerer. Så weekenderne er min lille prøveballon på om jeg kan holde min vægt i fremtiden.
Men... jeg har sagt til mig sev at det er ok hvis vægten går lidt op den første weekend, da der er to middage med vennerne, men der skal være et eller andet vægttab til onsdagsvejning ;-)
Men... jeg har sagt til mig sev at det er ok hvis vægten går lidt op den første weekend, da der er to middage med vennerne, men der skal være et eller andet vægttab til onsdagsvejning ;-)
16 år12. januar 2008 kl. 12:54
dutti (slettet)
ej hvor en god ide iakob! det tror jeg at jeg vil gøre når jeg ikke vil tabe mere så man stille og rolig vænner sig til det
16 år12. januar 2008 kl. 18:17
iakob
Helle, du har helt ret. I starten af min kur var mine "afvigelser" heller ikke så mange. Jeg har hele tiden haft en fast ugentlig slikdag, men har ikke spist kager og andet godt i weekenden. Men jeg har hele tiden fået lidt bedre kost i weekenden end til hverdag - det kom næsten helt af sig selv for vi skal jo noget hver og hveranden weekend.
Det jeg sådan set har gjort mest ved i weekenden (såvel som til hverdag) har været slik og guf og kageforbruget, jeg har indført grøntsager i min aftensmad - mindst 100 gram - og jeg har begrænset størrelsen af mine portioner samt indskrænket antallet af portioner til én. Desuden har vi tænkt på fedtindholdet - spiser ikke længere fede lasagner og den slags.
For mig har det at jeg har tilladt mig noget i weekeden gjort det meget, meget nemmere at sige nej til resten. Og på den måde fik jeg styr på mine lyster til søde sager i weekenden. Det jeg tillod mig selv var så nøje afmålt og resten pakket væk i poser og skuffer og skabe så det var svært at komme til - især fordi jeg jo fortalte manden "at jeg kun skulle have dette lille stykke" :-)
Det jeg sådan set har gjort mest ved i weekenden (såvel som til hverdag) har været slik og guf og kageforbruget, jeg har indført grøntsager i min aftensmad - mindst 100 gram - og jeg har begrænset størrelsen af mine portioner samt indskrænket antallet af portioner til én. Desuden har vi tænkt på fedtindholdet - spiser ikke længere fede lasagner og den slags.
For mig har det at jeg har tilladt mig noget i weekeden gjort det meget, meget nemmere at sige nej til resten. Og på den måde fik jeg styr på mine lyster til søde sager i weekenden. Det jeg tillod mig selv var så nøje afmålt og resten pakket væk i poser og skuffer og skabe så det var svært at komme til - især fordi jeg jo fortalte manden "at jeg kun skulle have dette lille stykke" :-)
16 år12. januar 2008 kl. 18:37