Pepsi Max

Du læser en tråd i debat > kost

Pepsi Max
Var i dag på Sunset og fik en Pepsi Max til maden, fik dog ikke lige fat i hvad der var i sådan en, søgte så lidt på nettet og kom frem til at der var 0 protein, 0 kulhydrat og 0 fedt...

Kan dette passe?
16 år10. januar 2008 kl. 16:35
re: Pepsi Max
Jep, det er det gode ved light sodavand = 0 kcal, det er kun vand, sødestoffer og smagstoffer.
Du kan taste det ind som sodavand uden sukker. Du finder det ved at søge på vand.

Mvh Nina
16 år10. januar 2008 kl. 17:42
.... den er min redning - næsten hver eftermiddag .. når sliksulten sætter ind...... KH Millevanille
16 år10. januar 2008 kl. 18:44
Der har været en del debat om sukkerfri sodavand. Nogle påstår de feder af forskellige årsager (gav forøget sukkertrang/spistetrang så man spiste mere af noget andet der var usund i stedet). Men det er der delte meninger om.

Og hvis man ikke ligefrem bæller sukkerfri sodavand (som også er skadelig for tænderne pga syreindholdet) og i øvrigt holder så godt øje med hvad man spiser som vi gør, ja så tror jeg nu ikke der er fare på færde.

Sukkerfri sodavand er også min redning når jeg skal være sammen med folk der spiser slik og på dage hvor jeg går sukkerkold om eftermiddagen hvis jeg har fået sovet for lidt.
16 år10. januar 2008 kl. 20:49
Pepsi max er også min redning når trangen til sødt kommer over mig. Så jeg drikker det som erstatning for slik, og havde jeg spist slik, havde det jo skadet både tænderne og mit vægttab, så jeg bliver ved at drikke det, så længe det er nødvendigt for mig. Måske holder jeg aldrig op, hvem ved? hihi
Buffy
16 år10. januar 2008 kl. 21:29
Det er rigtigt at der er undersøgelser med light sodavand, som viser at de øger appetitten. Vist nok fordi man narrer kroppen til at tro at den får sukker og det får den jo ikke. Men som Iakob skriver så kan det jo ikke gå galt hvis vi sørger for at taste ind og holde os under den gyldne grænse. Så kan det godt være at vi vil opleve mere sult, men mon ikke det er begrænset.

Jeg vil dog stadig minimere det :-)

Mvh. Karina
16 år10. januar 2008 kl. 21:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });