Har gjort det godt i dag...

Du læser en tråd i debat > kost

Har gjort det godt i dag...
Og det er en dejlig fornemmelse ovenpå julen og +1,5kg :(
Så jeg skal bare gøre det samme igen i morgen... ;)
Hvordan har jeres dage efter julen været?

:o)
16 år2. januar 2008 kl. 19:53
re: Har gjort det godt i dag...
Jeg startede min kur op igen efter jul og nytår i går. Og jeg var standhaftig både med snolder og mad. Jeg drak et par kopper nesquick kakao, som er min måde at holde trangen til søde sager fra døren. Men de blev noteret og jeg overholdt mit energiindtag. MEN vægten var alligevel ikke sød ved mig her til morgen, hvor den viste 300 gram mere end i går, så nu ligger jeg lidt højere end højt.

Det er lidt surt med sådan en start. Men jeg er fortsætter den gode stil idag. Jeg kom også igang med at drikke godt med vand i går - tror for første gang at jeg fik væske smileyen til at smile. Jeg har fået mig en halv liters dunk, som jeg slæber med frem og tilbage på arbejde. På den måde får jeg drukket en halv liter vand på vej til og fra arbejde. Og så har jeg dunken på arbejde også, så jeg nemmere kan holde øje med hvor meget jeg drikker.

Men ja Helle jeg vil gi dig ret. Det er en rar fornemmelse at gå i seng efter sådan en dag, hvor man standhaftigt har holdt sin kur.
16 år3. januar 2008 kl. 08:02
De to dage der er gået siden nytåret, de er gået godt for mig. Har virkelig været en god pige rent madmæssigt. Motionsmæssigt så har det ikke været så godt.

Jeg har haft det ønskede underskud og motivationen er tilbage.

Men hold da op hvor har jeg været sulten lige før mine måltider - jeg er vist blevet vant til større måltider med mere fedt og sukker :)
16 år3. januar 2008 kl. 09:57
Ja jeg kan tilslutte mig den med de store måltider - jeg skulle bare have SÅ mange kartofler for at blive mæt når der ikke var salat på bordet i julen. Jeg måtte sidde og spise rødkålssalat i bilen for ikke at blive for sulten under middagen :-D
Det vil jeg ikke prøve igen, så jeg forsøger at "trappe lidt ned" på salaten da jg faktisk let kunne sidde og nippe til det i timevis mens jeg læste avisen. Jeg kan nemt konsumere de 600 gram grønt om dagen i form af salat med frugtstykker i. Men hold da helt op det kræver viljestyrke at holde sig af alt det søde om aftenen!!!
16 år3. januar 2008 kl. 15:49
Har lige mistet et helt indlæg :( håber jeg husker det hele 2. gang... SUK!!!

Jeg har ikke gjort det så godt i dag, som i går, men middel. - jeg har været mere sulten idag, noget som jeg kan se jeg ikke er ene om! :)

Det har gået meget op og ned de måneder jeg har været tilmeldt madital, og status er - 4 kg på 1/2 år ca. Og det er IKKE nok...

Mit mål er at taste ind HVER DAG, det er SÅ vigtigt at holde mig selv i hanke med det, (også noget Iakob har påpeget :)) og det står noteret i min kalender, hvor jeg noterer min mad. :)

KarinaHadsten: God idé med drikkedunken, tror jeg skal have fat i min igen. - så jeg ikke får for meget te og kaffe. Men det er nu lækkert med det varme her i kulden! :)

Iakob: Jeg har modsat maden, været god til gåture i julen, men ikke de lange hårde ture som før. I morgen skal mine nye travesko på en 1 1/2 times vandring, Det bliver forrygende! :) Vi går mod lyse tider, så det bliver nemmere at komme ud....!?

Ahimsa: Jeg har som dig ingen problemer i at få mine 600g grønt hver dag. :)
16 år3. januar 2008 kl. 20:10
Det bedste du kan gøre er at taste ind på et fast tidspunkt her dag.

På hverdage taster jeg ind om morgenen når jeg er mødt, lige efter frokost, lige efter eftermiddagsmad og som regel også om aftenen mens ungerne ser børnetime. For mig er det nemt - jeg arbejder med computere og bruger også en del fritid med een (til gengæld er det så noget sværere at få den nødvendige motion med al den tid foran PCerne :-)

Morgenmaden og aftensmaden skriver jeg op på sedler ved bordet. Dem har jeg så i lommen indtil jeg skal skrive dem ind. Så glemmer jeg ikke noget.

Men det jeg ville sige er bare, at det er så meget nemmere at lave en vane hvis man har fastlagt hvornår man gør det. Hvis du normalt åbner din computer hver dag, så bør det første du gør når den er startet, være at taste maden ind.
16 år4. januar 2008 kl. 14:16
Hej Iakob.
Jeg er næsten altid på min computer efter aftensmaden - der er ro til det! :)

Kender alt for godt til at sidde stille foran en computer hele dagen, det er ikke mange kcal man forbrænder ved at sidde og stå stille hele dagen! :-/

Hvad arbejder du med? - mere konkret? (Hvis jeg må spørge... :))

16 år4. januar 2008 kl. 21:30
Jeg er system udvikler. Jeg programmerer software til brug for PCere.

Ikke meget motion man får den vej. Men heldigvis så har jeg et hæve-sænke bord på arbejde og jeg har fundet ud af at nu kan jeg faktisk holde ud til at stå op i en periode. Når jeg ellers husker det :)
16 år6. januar 2008 kl. 17:08
Iakob: Hæve-sænke-borde er geniale - jeg har sat min mail til at komme med en alarm i ny og næ: "HÆV BORDET HELLE!" Så glemmer jeg det ikke...
Jeg har også haft lidt musse-arms-fornemmelser :( syens det er tideligt. Så jeg har installeret trygmedpc.dk det er underligt nok hjulpet (Sikkert kombineret med mine traveture) :D

Jeg har haft endnu en god dag, og for 1 gang i lang tid sppist godt med kød.. :) - og jeg har det rigtig dejligt i aften! :)
16 år8. januar 2008 kl. 19:56
Bzzzzzz - lyden af et hævesænkebord, der hæves.

Det fik du mig lige til at gøre.

Godt at høre at det går godt. Du lyder højt motiveret!
16 år9. januar 2008 kl. 10:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });