Pas på med suppe

Du læser en tråd i debat > kost

Pas på med suppe
Ahhh.. det ligger godt i maven! Har lige spise (for meget) klar suppe med kød og melboller. Den gode gammeldaws af slagsen! :( Det skal man vidst ikke gøre for ofte, ellers skal man lige ligge bunden med salat el. lign. At spise sig mæt som jeg lige har gjort - det koster for mange kalorier! :( ØV ØV...
16 år27. november 2007 kl. 20:02
re: Pas på med suppe
Uh... jeg spiste klar suppe med kødboller sidste uge - som forret. Passede vældig på. Selve suppen er ikke så kalorieholdig (ikke hønsekødssuppen fra Mou i hvert tilfælde) men kødbollerne (og melbollerne) er jo.

Jeg kom bare til at tænke på engang da jeg var barn og havde spist en masse suppe. Så lagde jeg mig på gulvet i en solstråle (sammen med katten) og da jeg gjorde det, så kunne jeg høre suppen skvulpe i maven. Det var så sjov en lyd at jeg lavede mavebevægelser for at få suppen til at skvulpe noget mere.

Kan I forestille jer den kvalme man kan få af at have suppe skulpende rundt i maven? Et godt råd: lad være med det :-)
16 år27. november 2007 kl. 21:29
HI HI - kender det alt for godt! - også hvis man har været ude og træne, og bæller for meget vand - puha en skvulpende mave man kan have, det er i hvert fald ikke løb, man har lyst til efter at have bæller 1 L vand :D

Jeg har lige nydt samme portion suppe som i går - sparede lidt på kalorierne tidligere så jeg havde "råd" til det, for UHMMM... det smager godt! :)
16 år28. november 2007 kl. 19:15
Fik tomatsuppe idag. Med stødt chili, chiliflager, cayennepeber og lidt stødt ingefær. Mums! Også godt for halsen!
16 år28. november 2007 kl. 21:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });