#1 af bruger slettet
flødekartofler?
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
flødekartofler?
Hej er der nogen , som har en god fedtfattig opskrift på flødekartofler??
16 år25. november 2007 kl. 12:29
iakob
re: flødekartofler?
Flødekartofler og kartoffelgratin og gratinerede kartofler er lidt i samme skuffe.
På fedtfattig.dk kan du både finde gratinerede kartofler og kartoffelgratin.
Desuden kan du - hvis det godt må være en lidt federe udgave - bruge de mere magre flødetyper (madlavningsfløde (18%) og creme fine til madlavning).
Put evt lidt revet muskatnød på kartoflerne, så bliver de lidt sødere.
På fedtfattig.dk kan du både finde gratinerede kartofler og kartoffelgratin.
Desuden kan du - hvis det godt må være en lidt federe udgave - bruge de mere magre flødetyper (madlavningsfløde (18%) og creme fine til madlavning).
Put evt lidt revet muskatnød på kartoflerne, så bliver de lidt sødere.
16 år25. november 2007 kl. 12:42
bruger slettet
sidder også tit og kigger på fedtfattig.dk for at finde inspiration, men jeg kan nogle gange godt blive i tvivl, om det nu også er fedtfattigt "nok". Man kan jo på alle retterne se, hvad de indeholder, men hvor meget fedt bør der maksimalt være i en en ret, for at man kan kalde den fedtfattig?
16 år25. november 2007 kl. 13:06
iakob
Jeg mener det er under 20% - men det kan være jeg tager fejl.
Igen - fidusen er at få sammensat sin kost så ens totale indtag af fedt er 25-35 %.
Dvs man skal *minimum* have 25% fedt hver dag - mest fra visse olier, nødder, fisk, advokado etc, så man får umættede fedtsyrer fremfor mættede fedtsyrer.
Igen - fidusen er at få sammensat sin kost så ens totale indtag af fedt er 25-35 %.
Dvs man skal *minimum* have 25% fedt hver dag - mest fra visse olier, nødder, fisk, advokado etc, så man får umættede fedtsyrer fremfor mættede fedtsyrer.
16 år26. november 2007 kl. 09:33