#1 af bruger slettet
har ingen køkkenvægt
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
har ingen køkkenvægt
har p.t. ingen køkkenvægt, men leder efter en fin billig en. Men indtil da har jeg lige brug for lidt hjælp, er der nogen, som kan fortælle mig hvad en skive ost vejer? bare sådan en typisk skive fra cheasy, som er skåret på forhånd.
17 år20. november 2007 kl. 20:53
iakob
re: har ingen køkkenvægt
Kan se at ingen har svaret endnu.
Når jeg spiser ost, så er det typisk en god 45+ ost på halvt et stykke franskbrød - og det er oftest omkring 12 gram (en tynd skive skåret på en ostehøvl som er en slags pind med en streng i, som er U-bøjet om enden). Jeg vil tro at et stykke cheasy vejer omkring 15 gram (samme tykkelse, lidt større areal).
Jeg kan se på cheasy's hjemmeside at der er cirka 250 gram i en skiveskåret ost. Hvis du tæller antallet af skiver, så er det jo bare at dividere.
Når jeg spiser ost, så er det typisk en god 45+ ost på halvt et stykke franskbrød - og det er oftest omkring 12 gram (en tynd skive skåret på en ostehøvl som er en slags pind med en streng i, som er U-bøjet om enden). Jeg vil tro at et stykke cheasy vejer omkring 15 gram (samme tykkelse, lidt større areal).
Jeg kan se på cheasy's hjemmeside at der er cirka 250 gram i en skiveskåret ost. Hvis du tæller antallet af skiver, så er det jo bare at dividere.
17 år21. november 2007 kl. 08:54
annebn (slettet)
Jeg har vejer et par skiver cheasy ost- af de forudskårne. De lå mellem 18 og 20 gram.
17 år21. november 2007 kl. 13:16
bruger slettet
Ang. køkkenvægt, så kan du købe en brevvægt. De er billigere end køkkenvægte og vejer lige så godt :-)
17 år22. november 2007 kl. 09:28
bruger slettet
hei,
tak for jeres svar. jeg køber en vægt, så snart jeg får løn. Man bliver overrasket over, hvor meget ting vejer, det regner man slet ikke med.
tak for jeres svar. jeg køber en vægt, så snart jeg får løn. Man bliver overrasket over, hvor meget ting vejer, det regner man slet ikke med.
16 år25. november 2007 kl. 12:34
iakob
Min køkkenvægt er gået kaput. :-(
Findes der en køkkenvægt af rimelig kvalitet på tilbud et eller andet sted lige nu?
Findes der en køkkenvægt af rimelig kvalitet på tilbud et eller andet sted lige nu?
16 år26. november 2007 kl. 09:35
Spacy
Har lige kigget de nye Bilka/Føtex kataloger igennem og det er jo typisk at når man har brug for noget så er det ikke på bud længere, selvom det næsten har været det fast de sidste mange uger.
Der dog nogen gange at tilbuddene varer "så længe lager haves" det kan være du kan være heldig.
Hvordan gik det forresten med vægten som kunne måle det hele, købte du den?
Der dog nogen gange at tilbuddene varer "så længe lager haves" det kan være du kan være heldig.
Hvordan gik det forresten med vægten som kunne måle det hele, købte du den?
16 år26. november 2007 kl. 11:02
iakob
Tak Spacy.
Nej, jeg købte ikke AJAX-vægten (kan I huske Grimm E. Ulv?). Jeg var for nærig.
Men jeg var i imerco idag og købte en lille OBH vægt til et par hundrede kroner. Ok pris. Men en anden gang vil jeg da lige tænke over at en tallerken kan skygge for sådan et display så man ikke kan se tallene.
RÅD: køb ikke en for lille køkkenvægt hvis I planlægger at veje maden på tallerknen ved bordet :-)
Nej, jeg købte ikke AJAX-vægten (kan I huske Grimm E. Ulv?). Jeg var for nærig.
Men jeg var i imerco idag og købte en lille OBH vægt til et par hundrede kroner. Ok pris. Men en anden gang vil jeg da lige tænke over at en tallerken kan skygge for sådan et display så man ikke kan se tallene.
RÅD: køb ikke en for lille køkkenvægt hvis I planlægger at veje maden på tallerknen ved bordet :-)
16 år26. november 2007 kl. 20:06