70% chokolade
Du læser en tråd i debat > kosttynd74
re: 70% chokolade
hej muddes mor
nej det er ikke helt ude i hampen;O)
jeg spiser selv lidt 85% chokolade . der er mange anxiodianter ( aner ikke hvordan det staves) håber du forstår.
det er godt for både hjerte og kredsløb og dermed blodtryk.
når jeg tager noget er det kun 10-20gram. og pladen er meget mindre end det usunde chokolade ( her tænker jeg på de store marabu plader og lign) og når så man vejer 10gram af. ja så mætter det også meget mere og stiller hurtig den søde tand. og jeg rører ikke andet end det. og køber heller ikke andet selv.
mvh flittiglise
nej det er ikke helt ude i hampen;O)
jeg spiser selv lidt 85% chokolade . der er mange anxiodianter ( aner ikke hvordan det staves) håber du forstår.
det er godt for både hjerte og kredsløb og dermed blodtryk.
når jeg tager noget er det kun 10-20gram. og pladen er meget mindre end det usunde chokolade ( her tænker jeg på de store marabu plader og lign) og når så man vejer 10gram af. ja så mætter det også meget mere og stiller hurtig den søde tand. og jeg rører ikke andet end det. og køber heller ikke andet selv.
mvh flittiglise
17 år8. november 2007 kl. 15:15
iakob
Det har jeg også læst mig til. Men ligefrem at sammenligne det med grøntsager synes jeg måske er lidt overdrevet. Den mængde man skal have af grøntsager er jo noget større end det chokolade, man kan guffe med god samvittighed.
For selvom chokolade er fyldt med gavnlige stoffer, så er det også fuld af energi.
For selvom chokolade er fyldt med gavnlige stoffer, så er det også fuld af energi.
17 år8. november 2007 kl. 19:50
bruger slettet
Hejsa.
Jo den er god nok. Mørk chokoloade i meget moderate mængder er godt for mange ting. Jeg har hørt at indianerne har brugt kakaobønden som medicin, blandt andet skal kakao ( mørk chokolade) være godt mod forkølelse. Den virker også som antioxidant.
God fornøjelse :-)
Jo den er god nok. Mørk chokoloade i meget moderate mængder er godt for mange ting. Jeg har hørt at indianerne har brugt kakaobønden som medicin, blandt andet skal kakao ( mørk chokolade) være godt mod forkølelse. Den virker også som antioxidant.
God fornøjelse :-)
17 år12. november 2007 kl. 07:59
frodig0 (slettet)
hejsa - ja i Mexico bruger man også chokolade i div. madretter har jeg læst men ikke prøvet selvom jeg har været der..... men chokoladen smager jo dejligt, og man spiser ikke ret meget af den i forhold til gængs flødechokolade.... I netto har de en skøn chokolade med nødder 85 % i en lille bar - der spiser man kun et lillebitte stykke så er man chokomæt.... m.v.h. frodig
17 år15. november 2007 kl. 22:46
Spacy
Jeg har prøvet med mørk chokolade i en gryderet , hvor der også kom forskelligt kød i (har også prøvet retten uden chokolade). Jeg så retten lavet i et tv-program (frilandshaven tror jeg det hedder).
Chokoladen giver en ret spciel smag, jeg brød mig ikke synderligt om det. Jeg vil hellere have det hver for sig ;-)
Chokoladen giver en ret spciel smag, jeg brød mig ikke synderligt om det. Jeg vil hellere have det hver for sig ;-)
17 år15. november 2007 kl. 23:43
bruger slettet
har også hørt, at hvis man spiser de der 10g chokolade med min. 70% kakao om dagen, så skulle det kunne forebygge visse former for kræft.
Marabou har lavet en serie, der hedder Premium, som alle har et højt kakaoindhold, de er lavet i forskellige smagsvarianter, hvis man ikke er så vild med den almindelige lidt bitre kakaosmag bl.a. cocoanibs, hindbær, appelsin m.fl.
De er rigtig gode, og man får hurtigt mættet sin chokoladelyst.
Marabou har lavet en serie, der hedder Premium, som alle har et højt kakaoindhold, de er lavet i forskellige smagsvarianter, hvis man ikke er så vild med den almindelige lidt bitre kakaosmag bl.a. cocoanibs, hindbær, appelsin m.fl.
De er rigtig gode, og man får hurtigt mættet sin chokoladelyst.
17 år17. november 2007 kl. 12:39
Er det helt ude i hampen, eller er der noget om det?
Gitte