#2 af bruger slettet
Te
Du læser en tråd i debat > gode rådbruger slettet
re: Te
det tror jeg ikke man kan der er jo ingen kcal i
17 år21. oktober 2007 kl. 20:33
bruger slettet
Man kan sagtens få for meget te på en dag. Lige som kaffe og cola er der koffein i, dog ikke i de samme høje mængder. Og det er vanedannende og "hiver" kalken ud af knoglerne (så vidt jeg husker). Samtidig kan det gøre at dit blodtryk og dit forbrænding ændrer sig. Det kan også være sværere at falde i søvn efter 1 liter te om aftenen. Husk at det er vanddrivende, så det må ikke være den eneste slags væske man indtager.
Når alt det dårlige er sagt, så er te alt andet lige meget varieret. Man taler meget om, at der er nogle sunde stoffer i der modvirker kræft (husker ikke hvad de hedder). Der er ingen kalorier i, hvis man kan nøjes med ren te. Og ud fra et sundhedsmæssigt syn er te sundere end kaffe. Grøn te er det aller sundeste, men det synes jeg smager hæsligt.
Mange hilsner fra en te-drikkende taber, der bruger tekande til at holde lækkersulten for døren.
Når alt det dårlige er sagt, så er te alt andet lige meget varieret. Man taler meget om, at der er nogle sunde stoffer i der modvirker kræft (husker ikke hvad de hedder). Der er ingen kalorier i, hvis man kan nøjes med ren te. Og ud fra et sundhedsmæssigt syn er te sundere end kaffe. Grøn te er det aller sundeste, men det synes jeg smager hæsligt.
Mange hilsner fra en te-drikkende taber, der bruger tekande til at holde lækkersulten for døren.
17 år22. oktober 2007 kl. 00:23
iakob
Te og kaffe er godt nok væskedrivende, men de tæller alligevel med i væskeregnskabet fordi de slet, slet ikke fordriver så meget væske som der er i.
Jeg kan også godt formode at der er et tandproblem, hvis teen indeholder garvesyre (det gør de fleste teer vel?). Syre kan være belastende for emajen på tænderne. Men hvor slemt det er, ved jeg ikke.
Jeg kan også godt formode at der er et tandproblem, hvis teen indeholder garvesyre (det gør de fleste teer vel?). Syre kan være belastende for emajen på tænderne. Men hvor slemt det er, ved jeg ikke.
17 år22. oktober 2007 kl. 22:48
bruger slettet
Hej Ery
Prøv grøn te.. meget gerne den fra matas i små breve i pulverform. de er både sunde og du må drikke et par breve om dagen.. man skal drikke den i en STOR kop ellers er den for bitter synes jeg.
Det siges at de virker positivt på vægttabet.
Jeg tror ikke man kan drikke for meget te
Vh Anom
Prøv grøn te.. meget gerne den fra matas i små breve i pulverform. de er både sunde og du må drikke et par breve om dagen.. man skal drikke den i en STOR kop ellers er den for bitter synes jeg.
Det siges at de virker positivt på vægttabet.
Jeg tror ikke man kan drikke for meget te
Vh Anom
17 år24. oktober 2007 kl. 09:48
bruger slettet
jeg drikker masser af grøn the, men finder den absolut ikke bitter, jeg elsker dem de sælger hos perchs :)
hvid og rød the er også rigtig godt, og rigtig sundt, og specielt rød the er med nærmest ingen garvesyre, og ingen koffein.
Hvid the er desuden den the der indeholder allerflest antioxidanter :)
Hvis man kan lide milde frugt/blomster-agtige theer, kan jeg varmt anbefale "hvid tempel the" fra perchs, lidt dyr, men rigtig god!
hvid og rød the er også rigtig godt, og rigtig sundt, og specielt rød the er med nærmest ingen garvesyre, og ingen koffein.
Hvid the er desuden den the der indeholder allerflest antioxidanter :)
Hvis man kan lide milde frugt/blomster-agtige theer, kan jeg varmt anbefale "hvid tempel the" fra perchs, lidt dyr, men rigtig god!
17 år8. november 2007 kl. 14:15
mie (slettet)
Prøv denne side tea.dk
de sælge god te, og desuden kan man læse en del om de forskellige slags - der er noget te uden garvesyre.
hvis I bestiller noget der, så husk at få de tre gratis smagsprøver med :)
de sælge god te, og desuden kan man læse en del om de forskellige slags - der er noget te uden garvesyre.
hvis I bestiller noget der, så husk at få de tre gratis smagsprøver med :)
16 år4. januar 2008 kl. 22:34
Jeg ville bare vide, om man kan få for meget te? Per dag drikker jeg nok mindst 1 liter te uden tilsat sukker eller noget andet