vægtkonsulenterne

Du læser en tråd i debat > gode råd

vægtkonsulenterne
jeg har virkelig problemer med min mad og min vægt for tiden. Jeg har taget 5 kilo på i løbet af knap to mdr. Siden jeg startede herinde er vægten kun steget, det hele skyldes stress og manglende motivation. min frygt er selvfølgelig at det bare fortsætter op ad... derfor har jeg nu for første gang overvejet at starte med vægtkonsulenternes program. Det har aldrig været noget for mig, da jeg ikke rigtig trives med de der meget faste krav - jeg har en eller anden ide om at hvis jeg aldrig må spise chokolade, som jeg ELSKER, så vil det kun være et spørgsmål om tid før jeg falder i. Og falder jeg i, så gør jeg det med et brag.

Nå det jeg egentlig ville med denne tråd, var at høre om der er nogen der har nogle erfaringer med DDV, hvad er godt og hvad svært osv.
17 år17. oktober 2007 kl. 09:07
re: vægtkonsulenterne
Jeg har ingen erfaring med DDV, men jeg vil lige høre om du får skrevet dine måltider (og evt motion) ind?

Hvis denne side ikke virker for dig, så er det måske meget klogt at prøve noget andet - især DDV som vist nok giver en sund nok levevis (i modsætning til diverse kure med ensidig kost).

Jeg har bogen "Tænk som en tynd person" (eller noget i den stil) og een af de første ting man skal gøre ifølge den, er at vælge sin kur. Og så en backup-kur, hvis den første ikke virker - fordi sådan er det nogengange. Så lad være med at tage det som et nederlag, men tag det i stedet som et skridt på vejen til den kur, som passer til dig.

Jeg kan også anbefale bøger i stil med "Tænk som en Tynd Person" og "The no-diet diet" ("Tankekuren", husk at få edition 2, den har fået fine anmeldelser) og andre bøger som handler om mental-træning i forbindelse med en kur. Man skal godt nok finde den som passer til een, men noget af det første man skal lave om, når man ønsker et varigt vægttab er jo ens vaner og tankesæt. Desuden kan det være meget motiverende at læse. At tabe sig er jo ikke bare et spørgsmål om ikke at putte for meget i munden. Hvis det var så nemt, så var der slet ingen tykke mennesker. Disse bøger kan hjælpe dig til at få det rette tankesæt.

Til sidst - også fordi vi da er kede af at miste en potentiel "taber" her på siden - så synes jeg du skal fortsætte her på siden. Denne side kan jo kombineres med stort set alle former for kure også DDV. Du behøver bare se på dit energiunderskud hver dag/uge og ikke på de andre smilieys

- og så kan du evt være med til onsdagsvejningerne her (du kan evt overføre vægten fra DDV's vejedag).

Man kan godt gøre en aktiv indsats for at holde motivationen oppe. Man kan læse Helse, I form og blade om god mad. Man kan læse hjemmesider om at slanke sig. Men det tager alt sammen tid og når du i forvejen er stresset, så har du lidt tiden imod dig - kan jeg forstå.

Hvis jeg skal give et godt råd, så synes jeg du skal sætte dig ned og kikke på dit ugeskema og så finde ud af hvornår du vil have tid til at holde motivation oppe, tid til at læse andres slankeberetninger, tid til at surfe slankeopskrifter, tid til at læse i en bog om den rette slanke-tanke-måde. Fokusser ikke på spisning og motion, men på motivation. Din kur må gerne tage ½ år eller 1 år og de første 2-3 måneder må gerne gå med langsomt at lægge dine vaner om. Når du så er klar mentalt, kan du gå igang med en egentlig kur.

Det var ikke det du spurgte efter, men jeg håber det hjalp lidt alligevel.
17 år17. oktober 2007 kl. 12:48
Jeg har prøvet vægtkonsulenterne og tabte mig dengang 15 kilo. Dog synes jeg at deres madplan er helt urealistisk og den passer slet ikke til min levevis. Jeg blev træt af af føle mig som verdens største synder fordi jeg spiste en lille smule af det usunde. Jeg bruger istedetfor WeightWatchers hvor man tæller points. Der en nemlig plads til både det sunde og det usunde uden at man føler man gør noget forkert, bare man overholder sine points hver dag.
17 år17. oktober 2007 kl. 13:23
Jeg har også prøvet DDV og kunne ikke leve efter deres stramme program. Men jeg vil da foreslå dig at starte med at veje og skrive alt op du spiser, og så føre det ind her - hvis du tilmelder dig DDV skal du alligevel til at veje og måle.
Men lige meget hvad du gør, så drejer det sig om motivation, og har du ikke den, så hjælper hverken DDV eller andet. SÅ du skal ud og have samlet din motivation op et eller andet sted !! ;-)
Hilsen Ulla
17 år18. oktober 2007 kl. 23:22
Jeg har prøvet det - og tabt 2 x 10 kg. for et godt stykke tid siden.

Jeg synes, det er rigtig godt, da der er en MASSE lækre opskrifter, og den virker! Jeg var så på den tredje gang, da jeg havde taget på igen :-( og der stod vægten bare stille i flere uger, selvom jeg overholdte den til punkt og prikke.
Desuden skal man, ifølge mig, have en rigtig stor appetit for at kunne spise alt det man skal. Og den har jeg heller ikke mere.

Men synes du skal prøve, giv det en chance. Og hvis du ikke bryder dig om den, så kan du gå over til noget andet, det kan hvert fald ikke skade at prøve :-)

Held og lykke med det hele

Camilla
17 år19. oktober 2007 kl. 00:52
ja, der er jo ingen tvivl om at motivationen er den afgørende faktor - det er jeg meget bevidst om. og til Iakob kan jeg sige at jeg bruger enormt meget tid på at læse om slankekure, finde fedtfattige opskrifter osv osv, og det hjælper også i øjeblikket, men så er der bare de der tider i løbet af dagen hvor jeg nærmest helt bevidstløst putter mad i munden.

Min kloge mor (psykolog) har fortalt mig at man kan ikke træffe store beslutninger - eller rettere man kan nok godt, men er ikke i stand til at efterleve dem - når man er stresset. Og det tror jeg er rigtigt. Og at beslutte at tabe 5-10 kilo er en kæmpestor beslutning - at omlægge sin kost og skille sig af med dårlige vaner kræver enorme mængder af selvdisciplin og viljestyrke. Og det har man sjældent meget af når man er stresset. Så jeg har erkendt at det er ikke den slags beslutninger jeg skal træffe lige nu - faren er at jeg hver gang jeg synder en smule med et lille stykke chokolade, tænker så kan det også være lige meget og så slipper jeg alle tøjler og spiser løs og fortryder næste dag. Det ved I jo alle - det kommer der ikke noget godt ud af.

Så nu har jeg besluttet at tage en dag af gangen, det er en knap så stor beslutning at sige, idag skal jeg leve sundt, og hver dag hvor det lykkes mig at holde den gode linie, ög hvor det jeg planlægger at spise ender med at være det som jeg rent faktisk spiser, er en god dag og giver mig mod på tanden til at fortsætte dagen efter.

Så det er min strategi for den næste periode, jeg vil stadig bruge siden her, for man lærer en del ved at skrive op og følge med i sit kalorieindtag. På den måde bliver man altså mere bevidst om hvad det er for et valg man tager når man spise en lille bitte småkage og kan erfare at den kunne man have fået to æbler for.

men tak for jeres råd - jeg tror jeg venter med DDV, for det kræver lige præcis lige så meget motivation som alle andre slankeprojekter!
17 år19. oktober 2007 kl. 14:01
Jeg tror din kloge mor har helt ret. Stress er ikke lige den bedste baggrund for at lægge sit liv om.

Jeg tror også at du er inde på den helt rigtige fremgangsmåde. Det var sådan jeg i sin tid startede. Og det er godt du hænger på herinde, fordi det kan være ganske motiverende.
17 år20. oktober 2007 kl. 20:44
Hvis nogle kigger med her for at høre om erfaringer om DDV vil jeg da gerne lige tilføje at jeg har haft et godt vægttab der for nogle år siden.
Men... det dur ikke til min livsstil nu. Jeg har valgt denne side da jeg er mere til "frihed under ansvar". Jeg kan godt lide at der er plads til at tage et lille stykke chokolade som man så modregner med en løbetur.
Når det er sagt, bruger jeg stadig noget at det jeg har lært hos DDV - mest af alt det med de mange grøntsager. De sætter virkelig gang i mit vægttab i modsætning til frugt som jo regnes i samme gruppe på MadiTal.
17 år19. november 2007 kl. 19:43
Jeg er i øjebliket aktivt medlem hos DDV og har været det siden april og har indtil videre tabt 25 kg. Jeg er glad for principperne, men følger dem ikke altid 100%. Det er jo som man tager det og uanset hvilket program man følger, så er det jo op til én selv om man lader det styre én. Jeg tillader mig selv chokolade og slik ind imellem, men jeg har fået mig nogle redskaber og gode vaner til resten og livet og det kunne jeg ikke ha gjort alene. Jeg synes DDV er super godt. Det er et princip som bygger på, at man får dækket sit daglige energiniveau og efterfølgende bliver stabiliseret, så man kan leve fornufitgt og sundt, med plads til udskejelser. Så mit råd er, lad det komme an på en prøve :-)
venlig hilsen, yasmina.
16 år15. december 2007 kl. 22:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });