Støttegruppe

Du læser en tråd i debat > gode råd

Støttegruppe
Hvad der kommer let går let bare ikke fedtet på kroppen.
Jeg har endnu engang vild lyst til at gøre noget ved de kilo som sidder på mig. Men jeg taber hurtig lysten til at blive ved...
Måske hvis jeg fandt, en eller flere at stå sammen med, ville det gå bedre. Det skal om ikke andet prøves.
Så her er min bøn, er der en eller flere som har lyst til at være med i en tabe sig støttegruppe/mail. Så giv jer til kende og vi finder ud af hvordan og hvorledes det skal foregå, og hvad vi har brug for i kampen.

Knus fra
Majamus

17 år15. august 2007 kl. 09:49
re: Støttegruppe
Du er kommet til det rette sted, for her er en stor støttegruppe omkring dig her på siderne. Og de vil både snakke og svare på både kloge og mindre kloge spørgsmål.

Og tro mig der skal nok være nogen der matcher dig i mål og vægt...
17 år15. august 2007 kl. 18:15
re: re: Støttegruppe
Hejsa. Jeg vil helt sikkert give kami ret. Selvom siden nok ikke er helt optimeret til desciderede støttepersoner - vi er her alle for hinanden. Men det står jo frit for at folk kontakter hinanden direkte.

Jeg vil råde dig til at starte med at registrere din mad. Jeg har en hæfte til at ligge på spisebordet ved siden af køkkenvægten og så vejer jeg det som kommer på min tallerken. Husk at man ikke kan være helt nøjagtig - et trick er at skrive lidt for meget ind - og husk at med tiden lærer man at vurdere hvor meget f.eks. 100 gram kartofler fylder så man ikke behøver veje.

(Siden angiver rå vægt for varer - her er en nyttig oplysning: kogte ris indeholder 8 protein, 82 kulhydrat og 1fedt).

Mit andet råd er at sætte mål. Korte mål. Det er fint at det ultimative mål er at kunne komme i en bikini til næste sommer og at andre faktisk kan se at man har een på - men de mål man kan sætte her skal være målbare. At man vil tabe 15 kilo er også fint - men der skal en tidsfrist på. Og det aller bedste (imo) er at sætte uges eller 14 dages mål - så er man holdt til ilden hele tiden.
17 år15. august 2007 kl. 20:35
re: Støttegruppe
Hej Majamus.

Jeg synes det lyder fornuftig med en støttegruppe. Hvis du har lyst kan du hoppe med på onsdagsvejning. Så kan vi holde hinanden i ørerne der. Det er bare vigtig at gå på hver uge, ellers kan det være svært at holde øje med hinanden.

- Anja
17 år23. august 2007 kl. 22:20
re: re: Støttegruppe
Hvor lyder det bare alt sammen godt, her sidder jeg med mit frugt som er vejet. Endnu engang vil jeg forsøge at få vejet alt det jeg spiser, men det er meget svært. Jeg har været lidt rundt på siden, kigget på onsdagsvejning, og jeg vil da prøve. Så 1000 tak for jeres hjælp
17 år27. august 2007 kl. 06:20
re: re: re: Støttegruppe
Jeg vil meget gerne være med i din støttegruppe. Jeg har nemlig også svært ved at tage mig sammen alene. Jeg skal "bare" tabe mig 6, 5 kg, men det gør det ikke rigtig nemmere, synes jeg... Kærlig hilsen Kristine
17 år29. august 2007 kl. 08:55
re: re: re: re: Støttegruppe
Hej Kristine Det lyder bare godt. Du kan skrive til mig på maja.p@os.dk så kan vi finde ud af noget. Glæder mig til at høre fra dig igen

Majamus
17 år29. august 2007 kl. 09:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });