#1 af MalleW (slettet)
Udrensningskur??
Du læser en tråd i debat > gode rådMalleW (slettet)
Udrensningskur??
Jeg vil gerne vide, om nogle af jer har erfaring med udrensning? Min fordøjelse virker ikke lige optimal, så det er af denne grund, jeg gerne vil prøve det! Overvejer at købe "Kuren", som kan købes i Matas - men inden det, vil jeg gerne høre om erfaringer!!
17 år11. august 2007 kl. 09:57
Ulla_J (slettet)
re: Udrensningskur??
Hej.
Jeg har prøvet en udrensningskur og følte mig godt tilfreds med den. Rent faktisk kom der gang i mit vægttab lige efter jeg havde været på kuren og det var jo det allerbedste resultat jeg kunne ønske mig. Samtidig var det en god fornemmelse at få renset tarmene for alle gamle urenheder mv.
Kuren jeg tog var ikke fra matas. DEt var naturmedicin.
Hilsen Ulla
Jeg har prøvet en udrensningskur og følte mig godt tilfreds med den. Rent faktisk kom der gang i mit vægttab lige efter jeg havde været på kuren og det var jo det allerbedste resultat jeg kunne ønske mig. Samtidig var det en god fornemmelse at få renset tarmene for alle gamle urenheder mv.
Kuren jeg tog var ikke fra matas. DEt var naturmedicin.
Hilsen Ulla
17 år11. august 2007 kl. 12:22
Aceo1 (slettet)
Udrensningskure er noget vrøvl (og til tider skadeligt for kroppen) opfundet af alternative behandlere jvf. evt. det dersens tvprogram fra den anden dag.
Spist sundt og alsidigt i stedet.
Spist sundt og alsidigt i stedet.
17 år19. august 2007 kl. 16:27
epm
re: re: Udrensningskur??
Begrebet "udrensning" findes ikke - fysiologisk set.
Kroppen klarer normalt selv udskillelsen af affaldsstoffer, og hvis systemet ikke fungerer, er det fordi man har spist for meget af noget, for lidt af noget eller noget "forkert" som fx alkohol, som vi ikke er designet til at forbrænde.
Ideen i de kemiske udrensningskure (herunder naturlægemidler og kosttilskud) er typisk, at de indeholder noget afførende og noget vanddrivende "krydret" med div. urter for at understrege det "naturlige". Kosttilskud indeholder mindre mængder aktivt stof end naturlægemidler pga lovgivningens rammer.
Selv om der kan opnås en afførende eller vanddrivende effekt, kunne førstnævnte være opnået lige så godt og en hel del billigere ved at drikke rigeligt vand, og sidstnævnte er blot en kortvarig ændring af kroppens vandbalance.
Der er desværre ikke meget andet end placeboeffekt eller "troen-flytter-bjerge"-effekt i den type produkter.
Kroppen klarer normalt selv udskillelsen af affaldsstoffer, og hvis systemet ikke fungerer, er det fordi man har spist for meget af noget, for lidt af noget eller noget "forkert" som fx alkohol, som vi ikke er designet til at forbrænde.
Ideen i de kemiske udrensningskure (herunder naturlægemidler og kosttilskud) er typisk, at de indeholder noget afførende og noget vanddrivende "krydret" med div. urter for at understrege det "naturlige". Kosttilskud indeholder mindre mængder aktivt stof end naturlægemidler pga lovgivningens rammer.
Selv om der kan opnås en afførende eller vanddrivende effekt, kunne førstnævnte være opnået lige så godt og en hel del billigere ved at drikke rigeligt vand, og sidstnævnte er blot en kortvarig ændring af kroppens vandbalance.
Der er desværre ikke meget andet end placeboeffekt eller "troen-flytter-bjerge"-effekt i den type produkter.
17 år19. august 2007 kl. 18:27
tikkaka (slettet)
Jeg har forsøgt med bio-drain kuren fra Matas. Ingen effekt hos mig!
Derimod vil jeg anbefale bindevævsmassage (med sugekopper). Det har en virkelig god effekt. Du bliver renset godt ud for affaldsstoffer og sætter godt gang i vægttabet. Det er også en god idé bare med en alm gang massage ind imellem( husk mavemassagen ). Det er godt for stort set alt, både energi, velbefindende, fysikken o.m.a.
Derimod vil jeg anbefale bindevævsmassage (med sugekopper). Det har en virkelig god effekt. Du bliver renset godt ud for affaldsstoffer og sætter godt gang i vægttabet. Det er også en god idé bare med en alm gang massage ind imellem( husk mavemassagen ). Det er godt for stort set alt, både energi, velbefindende, fysikken o.m.a.
17 år9. september 2007 kl. 22:30
hss1982 (slettet)
re: re: Udrensningskur??
Hej Ulla J
Hvad var det for noget naturmedicin som du prøvede?
Hvad var det for noget naturmedicin som du prøvede?
17 år19. september 2007 kl. 10:21
Ulla_J (slettet)
re: re: re: Udrensningskur??
Hej jeg kan ikke lige huske hvad kuren hedder, det er en veninde fra Sverige der forhandler det. Fra et firma der hedder Kymed, tror jeg - norsk firma.
Hilsen Ulla
Hilsen Ulla
17 år22. september 2007 kl. 21:36
iakob
re: re: re: re: Udrensningskur??
Hvis fordøjelsen ikke virker optimalt, så ville jeg nok enten spise flere fibre (havregryn eller fiber-præparatet fra apoteket ved navn HUSK) eller også flere kogte grøntsager.
Man kan også prøve surmælksprodukter, men jeg husker ikke om det er til hård mave eller tynd mave - desuden synes jeg min læge plejer at fraråde mig mælkeprodukter når jeg har maveproblemer.
Hvis det ikke hjalp, ville jeg gå til lægen.
Man kan også prøve surmælksprodukter, men jeg husker ikke om det er til hård mave eller tynd mave - desuden synes jeg min læge plejer at fraråde mig mælkeprodukter når jeg har maveproblemer.
Hvis det ikke hjalp, ville jeg gå til lægen.
17 år23. september 2007 kl. 23:51