#2 af Ulla_J (slettet)
Mega sulten om eftermiddagen
Du læser en tråd i debat > gode rådUlla_J (slettet)
re: Mega sulten om eftermiddagen
Hej - hvad med at lægge noget motion ind om eftermiddagen ?? Tag et æble i hånden og gå en rask tur..
jeg synes også at det hjælper at lave en kop kaffelatte - mælken i den hjælper også mod sulten, og det tager lidt længere tid at drikke den, hvis den er rigtig varm.
Hilsen Ulla
jeg synes også at det hjælper at lave en kop kaffelatte - mælken i den hjælper også mod sulten, og det tager lidt længere tid at drikke den, hvis den er rigtig varm.
Hilsen Ulla
17 år19. juni 2007 kl. 09:29
bruger slettet
re: re: Mega sulten om eftermiddagen
Ja - det var måske en ide. Så er jegda ikke hjemme. Tak for ideen
17 år19. juni 2007 kl. 10:18
bruger slettet
re: re: re: Mega sulten om eftermiddagen
Drik masser af vand, vær aktiv, det hjælper også at få afledt sine tanker om mad, gør rent, gå en tur, tag i motionscenter eller i svømmehallen, bare du holder dig langt fra skabet med usund mad. Spis frugt/grønsager, en skive rugbrød/knækbrød m.fiber, lad være med at gå og pine dig selv, du kan godt tabe dig uden at være sulten, bare du spiser det rigtige og spiser tit nok så forbrændingen ikke går i stå.
17 år19. juni 2007 kl. 13:13
bruger slettet
re: re: re: re: Mega sulten om eftermiddagen
Ja - måske skal jeg være mere aktiv om eftermiddagen. Mit aktivitetsmønster er ellers at være aktiv fra morgenen og lidt frem på eftermiddagen. Så bliver jeg træt. Måske er så derfor jeg tænker i mad.
TAK allesammen for rådene.
TAK allesammen for rådene.
17 år20. juni 2007 kl. 14:01
Bit
re: re: re: re: re: Mega sulten om eftermiddagen
Får du søvn nok? Hvis du ikke kun er fysisk træt om eftermiddagen, men decideret søvning, kunne det måske hjælpe at sige til dig selv, at nu får du først lidt frisk luft og så tager du en lille lur, (eller omvendt) og så må du se, om du stadig er sulten. Når jeg ikke har sovet nok, har jeg svært ved at kontrollere kalorieindtaget, især sidst på dagen. Desværre er det jo ikke altid muligt sådan lige at tage en lur om eftermiddagen, når der er gang i hele huset :-)
17 år21. juni 2007 kl. 08:21
bruger slettet
re: re: re: re: re: re: Mega sulten om eftermiddagen
Hej Bit
God ide med en lur - det vil jeg prøve det siges at være sundt he he
God ide med en lur - det vil jeg prøve det siges at være sundt he he
17 år22. juni 2007 kl. 20:41
bruger slettet
re: Mega sulten om eftermiddagen
hej,
1:O) jeg vil foreslå at du lægger et måltid med en ½ grov bolle m. ost eller fedtfattigt pålæg ind om formiddagen og om eftermiddagen. husk du skal have noget at spise ca hver 2-3 timer for at holde gang i systemet.
2 :O) Om formiddagen er det godt at spise frugt hvis du liiige bliver lidt lækker sulten eller hvad med rigtig lækre gulerødder eller sukkerærter. find nogle ting som er sund snack.
3:O) Hvis den søde tand er ved at overmande dig så tag et glas vand med lidt lime- eller citronsaft i..tager den der uha længsel efter sødt...giver din krop et lille smæk..vil du ha sødt så får du lidt surt ;O))
4:O) Få sovet ud og uden forstyrrelser..ja ja det kan ikke altid lade sig gøre....prøv
5:O) STRESS er en forfærdelig fjende..lad være med at stresse dig med at du skal have dårlig samvittighed over det ene og det andet, lær at håndtere disse trælse stress-faktorer.
6:O) Som foreslået for oven: tænk positivt om dig selv.. find på sjove måder at afvise de fede go usunde ting; tænk fx: lækker kage eller lækker r.., eller hvad med fed kage = fed ...
7:O) Lær mådehold. 1 stykke er godt men ½ er bedre :O)
8:O) Gå mange ture, snyd dig til en tur til postkassen..gå en lille tur..du ved mange bække små;O)
9:O) Drik rigeligt væske
10:O) Fortæl alle at du har lagt din kost om..ikke at du er på diæt...dette er for life. Det er aldrig for sent eller forkert at indrømme at man kostmæssigt har været på et sidespor indtil nu:O) man skal se sine svagehder(fejl??) i øjnene og gelinde styre uden om dem!
PS. Det blev en længere smøre, så træk vejret! Du er altid velkommen til at kigge forbi. Jeg har været med i Slankedoktor i et år og har haft et hårdt år med mange ups and downs, men jeg har lært en del om mig selv og min kost i det år bla. at min værste fjende er STRESS, så jeg har tilmeldt mig et joga-kursus for at få det lidt på gled. knus Anni
1:O) jeg vil foreslå at du lægger et måltid med en ½ grov bolle m. ost eller fedtfattigt pålæg ind om formiddagen og om eftermiddagen. husk du skal have noget at spise ca hver 2-3 timer for at holde gang i systemet.
2 :O) Om formiddagen er det godt at spise frugt hvis du liiige bliver lidt lækker sulten eller hvad med rigtig lækre gulerødder eller sukkerærter. find nogle ting som er sund snack.
3:O) Hvis den søde tand er ved at overmande dig så tag et glas vand med lidt lime- eller citronsaft i..tager den der uha længsel efter sødt...giver din krop et lille smæk..vil du ha sødt så får du lidt surt ;O))
4:O) Få sovet ud og uden forstyrrelser..ja ja det kan ikke altid lade sig gøre....prøv
5:O) STRESS er en forfærdelig fjende..lad være med at stresse dig med at du skal have dårlig samvittighed over det ene og det andet, lær at håndtere disse trælse stress-faktorer.
6:O) Som foreslået for oven: tænk positivt om dig selv.. find på sjove måder at afvise de fede go usunde ting; tænk fx: lækker kage eller lækker r.., eller hvad med fed kage = fed ...
7:O) Lær mådehold. 1 stykke er godt men ½ er bedre :O)
8:O) Gå mange ture, snyd dig til en tur til postkassen..gå en lille tur..du ved mange bække små;O)
9:O) Drik rigeligt væske
10:O) Fortæl alle at du har lagt din kost om..ikke at du er på diæt...dette er for life. Det er aldrig for sent eller forkert at indrømme at man kostmæssigt har været på et sidespor indtil nu:O) man skal se sine svagehder(fejl??) i øjnene og gelinde styre uden om dem!
PS. Det blev en længere smøre, så træk vejret! Du er altid velkommen til at kigge forbi. Jeg har været med i Slankedoktor i et år og har haft et hårdt år med mange ups and downs, men jeg har lært en del om mig selv og min kost i det år bla. at min værste fjende er STRESS, så jeg har tilmeldt mig et joga-kursus for at få det lidt på gled. knus Anni
17 år18. juli 2007 kl. 08:05
Jeg bliver så sulten om eftermiddagen, når jeg så tager noget frugt, knækbrød eller rugbrød med magert pålæg. Så bliver jeg ikke mæt. Kan så blive ved med at spise - næsten til kvalmegrænsen.
Jeg spiser gode, sunde, reelle måltider til både morgen og frokost - ikke noget med at jeg sulter mig.
Lad mig høre nogle gode råd.