hjemmelavede chips

Du læser en tråd i debat > gode råd

hjemmelavede chips
jeg prøvede i går at lave hjemmelavede chips ,men de blev altså ikke lige det jeg drømte om.
Er der nogen her der ved hvordan man laver dem gode
hilsen
solsen
17 år23. februar 2007 kl. 11:17
re: hjemmelavede chips
Du kan lave kartoffelchips i microovnen, de smager fortræffeligt.
En skrællet kartoffel snittes meget tyndt. ligesom til agurkesalat. Lægges på en tallerken, (endelig ikke oven på hinanden) med bagepapir, drysses med pommefrites kryderi og ind i microovnen i 5 min. på højeste effekt - hold øje med dem de må ikke blive for mørke, lad dem afkøle før du spiser dem.
De smager fuldstændig som Kims chips
17 år23. marts 2007 kl. 17:37
re: re: hjemmelavede chips
Hvad er pommesfrites krydderi?
17 år24. marts 2007 kl. 16:03
re: re: re: hjemmelavede chips
Hej
Det er et krydderi fra Santa Maria, de fleste supermarkeder har det.
17 år25. marts 2007 kl. 12:47
re: hjemmelavede chips
jeg har prøvet det - det virker! men jeg prøvede nu bare med ganske almindelig salt :) så fik man saltchips. men er der nogle der har et tip til hvordan man kan skære dem tyndt ud? (på en nemmere måde end med en kniv?)
17 år3. april 2007 kl. 14:56
Måske med en sådan en køkken multimaskine.
Min har sådan en dins der kan skære i meget tunde skiver :-)
17 år4. april 2007 kl. 21:03
Hejsan
De lyder dejlige de chips. Jeg ville prøve med et rivejern - der er som regel en side beregnet til f.eks agurksalalt.
Man kan også drysse med hvidløgssalt guf guf
17 år19. april 2007 kl. 07:34
Eller med kartoffelskrælleren. Den kan også lave tynde skiver! (hvis ikke man har de smarte maskiner)
17 år23. september 2007 kl. 20:56
re: re: re: hjemmelavede chips
Jeg har også afprøvet denne opskrift idag med stor succes.

Jeg brugte også salt og der skal ikke meget på efter min smag. Jeg kunne godt finde på at lave en portion til en gang aftensmad som lidt ekstra hygge i en weekend mums.
17 år24. september 2007 kl. 15:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });