Vægttabet starter i dine tanker

Du læser en tråd i debat > gode råd

Vægttabet starter i dine tanker
Jeg vil lige komme med en opmunding til jer alle.

Når nu vi skal igang med at komme de overflødige kilo til livs, så ved jeg at det er MEGA svært at lade være med at tænke på mad, mad mad og atter mad.. hele tiden tænker man på mad og især alt det man IKKE må spise. Men vi skal prøve at bryde vores tankemønstre. Hver gang du tænker på hvad du skal lave af mad til dit næste måltid, så smid tanken væk, og tænk istedet på, hvornår du kan komme til at dyrke motion næste gang. Tænk istedet, hvilken rute du skal løbe i morgen, eller hvor mange minutter du skal op på step-bænken i træningscenteret - eller om du kan gå til stationen istedet for at tage bussen. Planlæg istedet for dine træningstider, istedet for at tænke på mad og mellemmåltider. Og hvergang du tænker på den lækre chokoladebar du bare godt kunne tænke dig at sætte tænderne i, så tænk istedet på noget lækkert frugt du kunne gå ned og købe. Er der en lækker kage for dine øjne, så prøv istedet at forestil dig en lækker skål fyldt med kivi, vindruer og og bananer.

Vores vægttab starter i vores tanker. En sundere livsstil kommer ikke, hvis vi ikke begynder at tænke i sundere baner!
19 år29. april 2005 kl. 21:07
re: Vægttabet starter i dine tanker
Det lyder rigtig fornuftigt det du siger.
Selvom det jeg nu vil skrive,vil lyde lidt selvmodsigende.Men det handler ligesom dit,om at flytte fokus fra maden;
Min læge har netop forslået(krævet;) at jeg planlægger min kost uge for uge.Hvad der skal spises til morgenmad,frokost og aften.
Simpelthen for at flytte fokus fra maden.
19 år4. maj 2005 kl. 17:52
re: Vægttabet starter i dine tanker
Jeg har læst et par gode bøger, de er begge af Lone Ladefoged og den første bog er Tanker der slanker og den anden er Slank med omtanke

Dem kan jeg kun anbefale.

Jeg har også fået læst Dr.Phils bog om vægttab, og jeg ved der er mange der er glade for den bog også. Jeg har ikke selv fået så meget ud af den bog (jeg har ikke fået læst den helt), men derimod Lone Ladefoged - hun er danske og skriver til danskere.

Knuz fra Marianne
19 år9. maj 2005 kl. 13:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...