Hej Line.
Jeg har lige truffet samme beslutning om at tabe mig... Og er målet langt væk kan motivationen være lige så langt væk... Min erfaring de gange hvor det er lykkes mig at tabe mig er, at motivationen kommer af at gøre... og ikke af at vente på den... Når der begynder at ske noget på vægten kommer motivationen... Men den kan jo selvfølgelig også være skrøbelig.. Noget der kan motivere mig er at vide, at jeg er igang med at behandle mig selv ordentligt, når jeg ønsker at spise sundere og bevæge mig mere... Ved at se mig selv som et værdifuldt væsen.. (eller forsøge på det), som fortjener bedre... Nogle gange kan man have en tendens til at ville straffe, at man er blevet så stor... Og så bliver det sådan en slask piskning af en selv at man spiser sundt eller skal dyrke motion... Jeg fungerer personligt ikke så godt med pisk... Jeg er sådan en, der bliver lidt trodsig så... Men det hjælper mig at tænke, at jeg er god ved mig selv, når jeg drikker det her glas vand.. og at jeg faktisk ikke behandler migselv ordentligt, når jeg lader mig selv spise 200g. chokolade på ti minutter... Lige lidt strøtanker... Ved ikke om du kan bruge dem til noget... Men hvis du har lyst, kan vi jo følge hinanden lidt herinde... Jeg vil også gerne ned på 65 kg, men har lagt delmål, som jeg kan overskue..... Måske skal jeg have justeret dem lidt mere, så de er realistiske... Ønsker dig alt det bedste med din gode beslutning om at give digselv en gave: en sundere og slankere krop! Mvh Soulfood...
#2 af Soulfood (slettet)
Jeg er en pige på 16 år, som virkelig gerne vil smide nogle kilo og har brug for det, men jeg virkelig ikke finde motivationen. Jeg vil gerne ned på 65 kilo og lige nu ligger jeg og svinger mellem 85 og 87. Jeg mangler virkelig motivation, og her den anden dag, græd jeg fordi jeg så et billede af hvordan jeg virkelig så ud lige nu, som en af mine venner havde lagt på facebook. Jeg har ingen motivation og kunne virkelig godt bruge nogle råd til at komme igang, og da jeg går på efterskole er det sådan okay svært at ligge ens kost om, selvom det er salat ved hvert måltid.
Jeg håber virkelig der er noget der kan hjælpe.. )-:
vil helst ikke græde mig selv i søvn mere, men hellere være en glad pige, der er glad for sin krop og rent faktisk tør vise den frem. :)
- Hilsen LIne :)