Jeg har købt en madkasse i fakta som kan tåle at komme i mikrobølgeovnen og der sidder en ske og en gaffel fast i låget. På den måde er det nemt at medbringe rester. Den er selvfølgelig lidt stor hvis man gerne bare vil have en rugbrød med noget lunt tilbehør, som vil være en udmærket frokost på skolen hvor du har mulighed for at varme din mad.
Jeg tænker at når der er så forholdsvis lang tid mellem din frokost og din aftensmad, så er det ikke nok med frugt om eftermiddagen, men hvad med en banan og et stykke rugbrød, ville det virke for dig? Det fylder heller ikke så meget. Eller måske en lille bolle med noget sundt pålæg kunne være et eftermiddagsalternativ.
#2 af bruger slettet
Mange dage ser for mig nemlig typisk sådan her ud:
06.00: Tager hjemmefra
07.00: Svømning eller fitness
08.00: Skoledagen starter
12:00: Frokostpause
15.30: Fri fra skole og direkte videre på arbejde
19.00: Fri fra arbejde
19.30: Hjemme og kan få aftensmad
På skolen har jeg elkedel og mikro-ovn.
Men dillemma 1 og 2:
- Jeg vil gerne spise sundt hele dagen.
- Jeg er lidt sulten hele tiden.
- Jeg gider ikke slæbe rundt på flere kilo mad
Jeg kan sagtens spise lidt brød hjemmefra, lægge bunden og så nøjes med noget frugt klokken 8. Men så har jeg brug for mindre snacks i løbet af dagen og en rigtig frokost klokken 12. Dernæst er så problemet med at gå direkte fra skolen 15.30 og på arbejde - uden at blive fristet af fastfood på vejen.
Hvordan klarer man en hel dag med rigeligt med mad, men uden at falde i fælden af fastfood og usunde snacks?
Leder også efter en god madkasse med flere rum - til f.eks. mellemmåltider.