Hej Tina.
Der er masser af gode råd, men man bliver nødt til at finde ud af, hvad der virker for en selv. Ved du om du er overfølsom over for nogle fødevarer? Fx gluten eller fruktose. Hvis du ikke er blevet tjekket, vil jeg råde dig til at tage en snak med din læge i første omgang.
Mange mennesker (især kvinder) har et følsomt tarmsystem, som hurtigt kan blive påvirket af for meget mavesyre. Jeg har selv glutenallergi i mild grad, så for mig virker det, at undgå dette i et vist omfang. Derudover undgår jeg for meget stivelse, og for mange hurtige kulhydrater. Det hjælper også mig, at drikke rigeligt med vand, og spise andre fødevarer, som dæmper mavesyren. Når det er meget galt, tager jeg GastroForm, som er et naturlægemiddel. Det fungere perfekt, og jeg slipper for at være fuldstændig udspilet sidst på aftenen.
For nogle hjælper det også, at spise regelmæssigt 6 gange om dagen, så man på den måde holder maven igang.
Udover alt dette, så tror jeg det vigtigste i en flad-mave-proces er, at lave gode maveøvelser som får fat i den dybe mavemuskel. Prøv at kigge inde på Iform.dk, der er masser af råd og øvelser. Jeg har nu været i gang i en måned, og kan tydeligt mærke forskel :-)
Held og lykke med det.
Kh. Majken
#2 af Sunse (slettet)
jeg har en nogenlunde alm vægt. men en stor mave, som jeg er godt træt af. den forhindre mig i at gå med stramt tøj, da det næsten ser ud til at jeg er gravid hvis jeg fx tager en kjole på :(
så nogle gode råd ?