Mineraler....

Du læser en tråd i debat > gode råd

Mineraler....
Hejsa

Jeg ved godt, at alle tal i mineraler og vitaminer er usikre - men alligevel.....

Jeg har kunnet se, at jeg fik for lidt Kalium - ergo købte jeg Kalium - og på trods at jeg tager de 2 piller, som er daglig dosis, så er jeg i følge denne side stadig i underskud - Hvordan kan det være? I hvilke fødevarer får jeg mere Kalium?

CU - får jeg heller ikke nok af - langt fra, hvilke fødevarer findes det i??

Altså jeg, synes ikke jeg kan proppe flere piller i mig for at få mineraler og vitaminer nok. Jeg får dagligt:
2 Omnimin multivitaminpiller
1 stk unikalk med Calcium, Magnesium og D vitamin.
1 stk mega D vitamin (folk med mine lidelser mangler D-vitamin .- jeg har fået taget en blodprøve)
1 stk B12
2 stk Kalium
Og sidst 2 stk Ginko Biloba (som skulle tage nogle af mine muskel- og ledsmerter):

Ja jeg har brug for en oversigt over, hvilke mineraler, jeg kan finde i hvilke fødevarer ;-) Er der sider på nettet??

Håber nogen kan hjælpe :-)

/KK
13 år25. maj 2011 kl. 23:08
re: Mineraler....
Ja, så var det at vi godt kunne bruge info > alle varer tilbage igen, for der stod det hele i.

For lidt Cu (Kobber) kan gøre at man har svært ved at man føler sig svag, har dårligt humør, at håret bliver gråt før tid, at man har tendens til betændelse ihuden og at man har nemt til åndenød. Du får bla kobber fra postevand, okselever, hvedeklid, emmentalerost, jordnødder, frosne rejer, kantereller, rugbrød, kål og meget andet.

For lidt kalium kan medføre nervøsitet, søvnforstyrrelser,træthed, muskelsvaghed, muskelkramper, svimmelhed, akne, hovedpine, tør hud og langsom heling af sår. Det findes især i hvedeklid, jordnødder, fetaost, kogte kartofler (helst med skræl), grønkål, spinat, sej, oksesteg, broccoli, gulerødder, rugbrød, ærter, æbler (med skræl), advokado, grønne asparges, banan og fuldkorn.

Jeg kan anbefale dig følgende bøger: Vitaminer og mineraler for sundhed og velvære, samt mad er medicin.

Du kan se listen over Cu her : foodcomp.dk

og listen over kalium her:
foodcomp.dk

Det er også fra denne side Lone har hentet oplysningerne til denne side. Fødevaredatabanken
version 7.01
13 år26. maj 2011 kl. 14:01
re: Mineraler....
Tusind tak.... jeg kan faktisk genkender flere af de symptomer du beskriver.....

Jeg vil fluks fremskaffe den anbefalede bog.

Endnu en gang tusind tak for et meget uddybende svar!!

Kærligst KK
13 år26. maj 2011 kl. 15:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });