tør hud
Du læser en tråd i debat > gode rådcalcit
re: tør hud
Jeg har også det problem......og har spurgt i en anden tråd om al den creme går ind og påvirker andre ting....
13 år3. maj 2011 kl. 22:27
Linda Skovgaard
Jeg har opdaget at efter at jeg er begyndt at spise fiskeolie, bliver min hud mindre tør :)
13 år4. maj 2011 kl. 06:14
rdrd (slettet)
Havde godt spekuleret over fiskeolien, men jeg spiser ca 700 g fisk om ugen, så burde jo egentlig få nok. Jeg tror jeg vil prøve alligevel for at se om det hjælper.
13 år4. maj 2011 kl. 08:32
veile
Min hud er faktisk blevet mindre tør.
Jeg spiser ikke vildt meget fisk, og tager ikke fiskeolie. Jeg er heller ikke særlig god til at drikke vand.
Men jeg spiser mange mandler, valnødder og hele kerner som solsikkefrø, græskarkerner, hørfrø (ikke knust) og rugkerner - måske det kan være det ?
generelt er ca. 35% eller mere af mine kalorier fra fedt. (jeg spiser ca. 1550 i gennemsnit)
Jeg spiser ikke vildt meget fisk, og tager ikke fiskeolie. Jeg er heller ikke særlig god til at drikke vand.
Men jeg spiser mange mandler, valnødder og hele kerner som solsikkefrø, græskarkerner, hørfrø (ikke knust) og rugkerner - måske det kan være det ?
generelt er ca. 35% eller mere af mine kalorier fra fedt. (jeg spiser ca. 1550 i gennemsnit)
13 år4. maj 2011 kl. 10:45
veile
Var lige inde og tjekke. Jeg har faktisk fået 59 g fedt om dagen som gennemsnit den sidste 1½ måned.
13 år4. maj 2011 kl. 10:55
rdrd (slettet)
Jeg får 47 g fedt i gennemsnit om dagen. Jeg har købt nogle fiskeolie tabletter, så prøver jeg om det hjælper, og så vil jeg prøve at købe noget rugbrød med hørfrø og fede kerner, det jeg har nu indeholder kun hele rugkerner og der er 1 g fedt pr 100 g i det.
13 år4. maj 2011 kl. 14:02
rdrd (slettet)
Med de 60 g rugbrød jeg får daglig, vil det kun være 12 kcal ekstra, så det burde der være "råd" til.
13 år4. maj 2011 kl. 14:04
Jeg får 15 g olie, ca 1000 g frugt og grønt, mindst 1500 g vand og fed fisk til frokost flere dage. Desuden smører jeg mig med fed creme efter bad.
Hvad kan jeg gøre der ikke koster en masse kalorier?