Fedme et emnet i dagens gratis aviser

Du læser en tråd i debat > gode råd

Fedme et emnet i dagens gratis aviser
Dagens gratis aviser : 24 timer og metroXpress behandler emner om fedme og de 8 kostråd........

Ønsket er at forske om overvægtige skal have en anden fordeling....samt at fede nu spiser sig til en højer BMI fordi tingene er ændret.....
13 år28. april 2011 kl. 15:30
re: Fedme et emnet i dagens gratis aviser
Jeg læste også den artikel om fedmeoperationernes regler, der gør at de fede nu ikke kan blive indstillet til en operation førend de når BMI 50!
Jeg må sige at jeg godt kan følge de patienter, der har haft udsigt til en operation der kunne ændre deres liv, som nu må vinke farvel til denne mulighed, der så vælger at spise sig endnu tykkere. Det virker da nærliggende når man står og vejer 50kilo for meget og mangler 10 for at kunne blive opereret. Så er det da lettere at tage de 10kg på og blive opereret end at gå i gang med hele vægttabet selv.
13 år28. april 2011 kl. 16:06
Jeg har godt læst begge artikler, og det er jo interessant hvis de kan finde en fordelig der er bedre for overvægtige der ønsker at tabe sig. Når det så er sagt så kommer der jo hele tiden nogle nye anbefalinger til hvordan vi skal spise. Så spørgsmålet er nok bare hvad bliver det næste?

Mht. dem der spiser sig til en operation så må jeg ærlig talt sige at jeg blev vred over at læse det. Jeg syntes den metode er virkelig dum, mangel på respekt både overfor samfundet og over for sig selv. De nye regler er jo lavet fordi at det ikke ønskes at der er så mange der skal have lavet en operation, dette både fordi langtidseffekten ikke kendes og dernæst pga. samfundsøkonomien. Nu skal dette ikke blive en samfundsdebat, men vi danskere kan altså ikke bare sidde på vores flade og få serveret alting. Vi må tage ansvar for os selv og istedet for at æde ekstra kunne man måske så spare sammen til selv at betale for operationen.
13 år28. april 2011 kl. 16:15
Jeg er enig Mopsie ang. operationer....

Men synes det er spændende hvis der forskes i henholdsvis kvinder og mænds forskelligheder i et vægttabsforløb..........hvad de hver enkelt har brug for....
13 år28. april 2011 kl. 19:52
Hvis 38% ikke følger rådet om at spise seks om dagen, må 62% følge det.. Det tror jeg ikke helt på, må jeg desværre sige..
Seks stykker, ja måske, men 500/600 gram, nej.
13 år29. april 2011 kl. 15:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });