#2 af Tina J (slettet)
En sjælden gang i mellem.... såååå sulten, kan ikke stoppe.
Du læser en tråd i debat > gode rådTina J (slettet)
re: En sjælden gang i mellem.... såååå sulten, kan ikke stoppe.
Hej, jeg kender godt det du der beskriver. Nogen gange får jeg en helt ustyrlig trang til at spise enten pizza eller burgere eller noget andet fast-food som bare drypper af fedt. Og så er det som om at jeg bare skal spise så meget at jeg får det dårligt, f.eks bestille 2 pizzaer og sådant noget. Det er heldigvis ikke noget der står på ret tit mere, men før var det måske 2-3 gange om måneden. Dengang da det skete så tit da var jeg alene, men nu bor jeg sammen med min kæreste og har bare slet ikke den samme trang mere. Så måske hænger det sammen med hvor godt man ellers har det, overspisningen var måske en måde at trøste mig selv på, når nu jeg ikke havde den følelsesmæssige kontakt til en anden, som jeg har nu.
Men der kan selvfølgelig være mange grunde til det, og jeg tror også du kan have ret i, at du måske er bange for at tabe dig. Det lyder fjollet, men jeg tror at det måske har noget at gøre med, hvad vi hver især synes vi har fortjent her i livet. Så dybest set tror jeg det handler om selvværd. Så det der skal til er at booste ens selvværd, det lyder simpelt men er faktisk ikke helt nemt. Jeg har haft glæde af at begynde at tænke positivt om mig selv og sige til mig selv, at jeg er god nok og har fortjent et godt liv. Efter et stykke tid begynder man at tro på det, så jeg tror på at vi kan hjælpe os selv ved at prøve hele tiden at tænke positivt om os selv.
Nå, dette var en længere smøre, jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men synes lige jeg ville sige, at du altså ikke er helt alene omkring det der med at "grovspise"
Held og lykke
Mvh Tina
Men der kan selvfølgelig være mange grunde til det, og jeg tror også du kan have ret i, at du måske er bange for at tabe dig. Det lyder fjollet, men jeg tror at det måske har noget at gøre med, hvad vi hver især synes vi har fortjent her i livet. Så dybest set tror jeg det handler om selvværd. Så det der skal til er at booste ens selvværd, det lyder simpelt men er faktisk ikke helt nemt. Jeg har haft glæde af at begynde at tænke positivt om mig selv og sige til mig selv, at jeg er god nok og har fortjent et godt liv. Efter et stykke tid begynder man at tro på det, så jeg tror på at vi kan hjælpe os selv ved at prøve hele tiden at tænke positivt om os selv.
Nå, dette var en længere smøre, jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men synes lige jeg ville sige, at du altså ikke er helt alene omkring det der med at "grovspise"
Held og lykke
Mvh Tina
18 år16. november 2006 kl. 20:19
Anonym
re: re: En sjælden gang i mellem.... såååå sulten, kan ikke stoppe.
Hej Tina.
Rigtig mange tak for dit svar. Det hjalp at læse, selvom det allerede går bedre i dag med spisning osv. Jeg vil prøve at tænke mere positivt om mig selv fremover. Tror du har ret i det med selvværdet. Jeg er nået så langt nu, så jeg vil fortsætte med det sunde. Det har jeg jo fortjent.
Rigtig mange tak for dit svar. Det hjalp at læse, selvom det allerede går bedre i dag med spisning osv. Jeg vil prøve at tænke mere positivt om mig selv fremover. Tror du har ret i det med selvværdet. Jeg er nået så langt nu, så jeg vil fortsætte med det sunde. Det har jeg jo fortjent.
18 år16. november 2006 kl. 21:36
Tina J (slettet)
re: re: re: En sjælden gang i mellem.... såååå sulten, kan ikke stoppe.
Nemlig, vi har fortjent det.
Held og lykke.
Mvh Tina
Held og lykke.
Mvh Tina
18 år17. november 2006 kl. 08:46
Sidder nu med meget ondt i maven. Hvad er det nogle gange der sker i mit hoved – eller mave... Jeg prøver at tabe sig. Lever sundt og nyder det. Så pludselig en sjælden gang imellem kan jeg bare ikke får nok mad ned. Efter aftensmad i dag fik jeg pludselig en vanvittig sult, og har nu spist 3 portioner A38 med müsli, masser af brændte mandler, plus et stykke rugbrød med leverpostej og tomat. Nu sidder jeg tilbage og føler mig fed, flov, dum og træt af mig selv, når jeg ved vægten stiger i morgen. Kan ikke forstå hvorfor jeg nogle gange bare ikke kan sige stop. Så spekulere jeg på, om det på en eller anden måde, er fordi jeg er bange for at tabe mig.
Jeg har prøvet det før. Jeg er nu så langt nede i vægt, at jeg kun mangler et par kilo endnu, før jeg er ”normalvægtig”. Og så begynder det at gå galt. Selvfølgelig er jeg ikke bange for at tabe mig, det er jo netop det, at tabe mig og blive tynd, der holder mig oppe. Jeg ved jeg ”bare” skal tage mig sammen. Ville bare ønske jeg vidste hvad jeg skal gøre fremover, når denne her ”umættelige” sult kommer over mig. Er der nogen der har været i lignende situation eller har nogle gode råd?