ÆDEFLIP!!!

Du læser en tråd i debat > gode råd

ÆDEFLIP!!!
Hvordan klarer I andre de dage hvor man kan slet ikke styrre spisetrangen? Hvor man hele tiden har lyst til at spise noget?
Mvh.
Katia
13 år10. april 2011 kl. 20:23
re: ÆDEFLIP!!!
Ja gid jeg kunne komme med et super råd.... Men desværre ikke :-(
Jeg har haft sådan en dag idag - igen... SUK!!!
Har prøvet at børste tænder, tygge tyggegummi, drikke god the osv.
Nu går jeg i seng, med dårlig samvittighed, ØV!!
Er bare SÅ sulten (og har fået alt det rigtige, masser af grønt og proteiner).
13 år10. april 2011 kl. 21:37
Sådan var min dag iddag :(
Spiste omkring de 1400kcal, var til træning og har ca. gået 2½ timer med hunden, så jeg kunne tillade mig lidt idag...
Da jeg når de 1400kcal, sætter jeg mig foran tv'et og hvad gør jeg så ikke? Spiser nødder og solsikkefrø -.-
Masser af dem, det har ødelagt min dag.
+ så føler jeg at jeg hele tiden har brug for noget i munden... øvøv.
13 år10. april 2011 kl. 23:04
Nødder, mandler og kerner, har mange kalorier, men jeg har hørt at det er ikke det værdste at putte i munden ; ) Det er sund fedt! Og uden sund fedt bliver man hverken sund eller slank. Men hvor meget må man tillade sig at spise af det? Det ved jeg ikke...
I går nåede jeg helt op på 1500 kcal, og har blandt andet spist mange nødder,mandler... og andet tørret frugt... gik i seng med rigtig dårlig samvitighed...Det er så træls at får sådanne dage...
13 år11. april 2011 kl. 09:23
Min datter har givet mig en god råd, hun har altid kogte æg i køleskabet, og tager gerne et eller to i plastik posen i tasken når hun skal ud af huset... så hun altid har noget effektiv at stille sulten med hvis den skulle overmande hende ; ) Jeg vil nok koge nogle æg i dag og afprøve tricket.
Jo, jeg ved godt at det er ikke sund at spise alt for mange æg, men hvis det kan hjælpe at få styr på et evt. ædeflip i ny og næ, så er jeg ikke så bekymret ; )
13 år11. april 2011 kl. 09:28
Mit problem er ikke at jeg spiser for meget udenfor...
Der spiser jeg slet intet, medmindre jeg selv har taget det. Så jeg køber ikke noget, medmindre jeg kan se hvor meget det vejer ;-) jeg har ligesom ikke min madvægt med...
Men, det er når jeg er hjemme :o
13 år12. april 2011 kl. 15:55
prøv at gøre ting som afleder....
13 år13. april 2011 kl. 21:48
Hvis jeg ved at jeg har fået mad nok i løbet af dagen så gør jeg sådan her:
Jeg tager et snapseglas og fylder med halv juice og halv hørfrøolie. Sådan en shot drikker jeg en gang i timen indtil sukkertrangen/ spisetrangen går over.
13 år17. april 2011 kl. 05:50
Det skal jeg prøve! Var det ikke Ninka,s ide?
13 år19. april 2011 kl. 10:00
Jeg har bemærket, at det især er nær jeg keder mig lidt, at jeg spiser. Fx hvis jeg er alene om aftenen og sidder og ser TV, så er det som der mangler noget. Dette talte jeg med min coach om og vi fandt sammen ud af at det ikke handlede om sult, men om kedsomhed. Det vil sige at jeg spiste på en følelse og ikke pga. sult. Hun rådede mig til at sætte gule post it sedler på mit køleskab, med et par rammende ord. På mine sedler står der: STOP OP, MÆRK EFTER, HVAD ER DET EGENTLIGT DU HAR BRUG FOR?...og svaret i mit hoved er ihvertfald ikke mad...tværtimod...jeg er jo igang med at TABE MIG, så jeg kan se pæn ud til sommer...og den er lige om hjørnet :) Find de ord der siger dig noget...og ellers er der ikke andet end at stå imod :) Spørg dig selv HVORFOR DU SPISER?
13 år22. april 2011 kl. 07:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });