#2 af bruger slettet
Hård mave
Du læser en tråd i debat > gode rådbruger slettet
re: Hård mave
Jeg elsker simpelthen nogle af trådene på det forum her :D
13 år31. marts 2011 kl. 11:47
bruger slettet
Jeg sværger til kiwi, jordbær eller vindruer, men vil da husker dit råd, hvis de ikke virker.........
13 år31. marts 2011 kl. 19:11
KatiaK (slettet)
Hørfrø! Tag en ske hørfrø hverdag, drik et glas vand til, så holdes maven naturlig i orden ; )
Mvh.
Katia
Mvh.
Katia
13 år1. april 2011 kl. 12:42
calcit
Men jeg har læst at hørfrø suser lige igennem og ikke fordøjes så fremt de ikke er knust.......
13 år2. april 2011 kl. 15:19
KatiaK (slettet)
Du tigger lige en smule på dem, og skylder ned med vand. Det virker fint for mig. Men det skal huskes at snuppe en ske eller to hverdag.
De er super sunde for vores tarm flora fik jeg læst mig til også ; )
Mvh.
Katia
De er super sunde for vores tarm flora fik jeg læst mig til også ; )
Mvh.
Katia
13 år3. april 2011 kl. 00:00
Lone
administrator
administrator
Et link til artikel fra Fødevarestyrelsen - om kostfibre, som hjælper på fordøjelsen:
altomkost.dk
Læs også disse artikler fra Fødevarestyrelsen:
altomkost.dk
og
altomkost.dk
Mvh Lone
altomkost.dk
Læs også disse artikler fra Fødevarestyrelsen:
altomkost.dk
og
altomkost.dk
Mvh Lone
13 år3. april 2011 kl. 15:18
MorLisa
Hørfrø... sæt dem i blød i lidt vand - så det lige godt dækker frøene - om aftenen inden du går i seng. Så er de blødt op næste morgen, og klar til at spise, og du får mere gavn af dem ;)
13 år3. april 2011 kl. 15:20
bruger slettet
Jeg er jo blevet fan af husk :)
Det fås i pille form og i pulver form, det er loppefrøskaller. De hjælper både på hård mave men også det modsatte.
Min læge anbefalede mig det, og fortalte at det højst sandsynligt ville medvirke til nemmere vægttab og sørme ja :)
Før havde jeg altid hård mave (nærmest forstoppelse) men nu, og derfor svært ved at tabe mig da affaldstoffer blev i kroppen og kom ud igennem huden - men nu ser det helt anerledes ud, og jeg kan smide meget mere i løbet af en uge end tidligere.
Jeg snakkede med en diætist om hørfrø skaller, da jeg brugte dem på havregrøden. Hun sagde at de gavnede ikke meget, hvis de ikke var knuste, og hvis de var knuste så indeholdt de for meget olie. Men der er jo mange meninger om det, ihvertfald stoppede jeg med dem og startede på husk i stedet :)
Det fås i pille form og i pulver form, det er loppefrøskaller. De hjælper både på hård mave men også det modsatte.
Min læge anbefalede mig det, og fortalte at det højst sandsynligt ville medvirke til nemmere vægttab og sørme ja :)
Før havde jeg altid hård mave (nærmest forstoppelse) men nu, og derfor svært ved at tabe mig da affaldstoffer blev i kroppen og kom ud igennem huden - men nu ser det helt anerledes ud, og jeg kan smide meget mere i løbet af en uge end tidligere.
Jeg snakkede med en diætist om hørfrø skaller, da jeg brugte dem på havregrøden. Hun sagde at de gavnede ikke meget, hvis de ikke var knuste, og hvis de var knuste så indeholdt de for meget olie. Men der er jo mange meninger om det, ihvertfald stoppede jeg med dem og startede på husk i stedet :)
13 år10. april 2011 kl. 19:49
leahaahr (slettet)
Hvor meget husk tager du hver dag?
13 år18. april 2011 kl. 21:37
Axa fibersund.
uden sukker består af hvedklid og dadler. Tidligere fandtes det i irma men jeg har købt det i Rema 1000 som har et fint udvalg.
20 g på cultura og der kommer skred i tingene det er fantastisk. Smager godt.