Stækmærker, blodsprængninger

Du læser en tråd i debat > gode råd

Stækmærker, blodsprængninger
Jeg vidste ikke, hvor jeg skulle putte dette indlæg ind henne men det hører jo under "gode råd"

På indersiden af mine lår har jeg fået tydelige meget markerede røde strækmærker. de fylder ca. 10 cm. Jeg er af normal bygning og har ikek taget voldsomt på inden for kort tid, som ellers tit er grunden til disse.

Jeg har dog dyrket gymnastik, spring, og min læge sagde, at jeg formodentlig havde glemt at strække noget ud eller overbelastet ,så nogle kar var sprunget, hvilket ikke kan 'gro' sammen igen.

Ved nogen, om der er noget som helst, man kan gøre for at gøre dem mindre synlige eller reducere dem. f.eks. fjerne de mindste af dem.

På en hudplejeklinik sagde de, at de ved hjælp af naturlige behandlinger, kunne genopbygge min huds elasticitet. Har nogen prøvet det eller kender andre måder? er meget skeptisk over for en naturlig behandling ville fjerne dem.
18 år27. oktober 2006 kl. 23:55
re: Stækmærker, blodsprængninger
Hejsa.
Jeg har netop efter 14 års forskellige eksperimenterende behandlinger fået reduceret mit sprængte maveskin. Der findes ingen cremer på markedet der kan gengive en sprunget hud sin elastisitet. - desværre!
Måske kan man forebygge - men det at vi sprænger eks ved graviditet hænger sammen med hormoner og bindevævstype.
18 år30. oktober 2006 kl. 18:40
re: re: Stækmærker, blodsprængninger
Hvordan har du gjort det, hvor henne, og hvor meget har det kostet??
Jeg er selv intresseret
18 år31. oktober 2006 kl. 09:55
re: re: re: Stækmærker, blodsprængninger
Jeg tror ikke du kan gøre noget ved strækmærkerne. Men de bliver blege med tiden og kommer til at ligne den øvrige hud. Men de bliver vist ikke solbrune som resten af huden.

Jeg mener man kan behandle karsprængninger med laserlys - der fortalte min læge mig. Der er vist noget med at huden bliver meget uens brun efter en laser behandling. Så måske skal du bar evære stolt af dine ar. Jeg er faktisk ret stolt af min strækmærker på maven, fordi de har hjulpet andre til at få et godt liv.

Hilsen Asta Elise
18 år3. november 2006 kl. 10:22
re: Stækmærker, blodsprængninger
er der evt. nogle, der har prøvet disse former for behandlinger, hvor de bliver mindre synlige på en naturlig metode?
Jeg blev fortalt, at man kom op på klinikken ca. 5-8 gange i alt og hver gang efter en behandling skulle man smøre området med specielle olier/cremer. det var vigtigt, at området ikke kom i kontakt med vand eller andre væsker og proceduren ville tage en to måneder.

Nogen der har hørt om det/prøvet det... - andre råd?
18 år10. november 2006 kl. 13:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });