#1 af loesningendk (slettet)
Svingende vægt!
Du læser en tråd i debat > gode rådloesningendk (slettet)
Svingende vægt!
Hej med jer, håber der er en der har samme problem som mig. Skulle gerne have offentliggjort min dagbog, for er virkelig frustreret efterhånden...Jeg synes min vægt svinger helt sindsygt. Jeg ved godt at jeg var på en ordentlig bytur i lørdags, men kan jeg virkelig have taget 3 kg på? Synes ikke jeg spiser særlig meget og prøver at spise fedt sammen med mine grøntsager osv. men tager bare af og på hele tiden.. Igår har jeg ikke skrevet motion, men gjorde rent i 2 timer..Hvad gør jeg forkert?
13 år22. marts 2011 kl. 09:12
Aeriz (slettet)
re: Svingende vægt!
Hvis du er i byen hver weekend er det sikkert derfor.. Jeg vejer mig ikke før onsdag når jeg har været i byen lørdag fordi jeg ophober så meget væske. Dagen efter en bytur vejer jeg meget lidt (hvis jeg vejer mig om morgenen) fordi jeg er dehydreret og dagen efter det vejer jeg meget mere fordi jeg så ophober væsken også tager det yderligere en dag eller to før min væske balance er stabil. Så jeg vil foreslå at du kun vejer dig torsdag eller fredag hvis du går i byen.. For det er ikke til at regne med væskebalancen længe efter sådan en bytur..
13 år22. marts 2011 kl. 13:13
JiBar (slettet)
hej
Har lig hurtig kigget din dagbog igennem. Nu ved jeg ikke om du taster alt hvad du spiser ind. Men først og fremmest skal du have mere styr på din kost. Lige nogle punkter som jeg umiddelbart ser der kan være fejl;
-du får nærmest Ingen proteiner
-du får rigtig mange kulhydrater, især om aftenen
-drikker slet ingen vand eller væske
og ja... alkohol skal du minimere og helst holde dig helt fra!!!
for hver gram alkohol får du 7 kcal.
for at give det et perspektiv der er lettere at forstå. Hvis du drikker en sommersby(dåse 330ml) på 4,5%, så får du 14,85 g alkohol. Det svarer til ca 104 kcal. Så kan du selv regne ud hvad 10 sommersby gør ved dit kcal indtag.
Men ikke nok med det. Når du indtager alkohol, så skal kroppen først forbrænde alkoholen, så sukker og til sidst kan den gå tilbage og forbrænde fedt.
Og nej, man kan faktisk IKKE gå ud og dyrke motion for at forbrænde det hurtigere! Faktisk, er du aktiv i løbet at natten når du drikker(danser osv), udsætter du forbrændingen af alkoholen i kroppen og jo længere tid går der før det er ude af kroppen igen.
Og er helt rigtig som Aeriz skriver, at væskebalancen fucker rigtig op efter man har drukket.
Har lig hurtig kigget din dagbog igennem. Nu ved jeg ikke om du taster alt hvad du spiser ind. Men først og fremmest skal du have mere styr på din kost. Lige nogle punkter som jeg umiddelbart ser der kan være fejl;
-du får nærmest Ingen proteiner
-du får rigtig mange kulhydrater, især om aftenen
-drikker slet ingen vand eller væske
og ja... alkohol skal du minimere og helst holde dig helt fra!!!
for hver gram alkohol får du 7 kcal.
for at give det et perspektiv der er lettere at forstå. Hvis du drikker en sommersby(dåse 330ml) på 4,5%, så får du 14,85 g alkohol. Det svarer til ca 104 kcal. Så kan du selv regne ud hvad 10 sommersby gør ved dit kcal indtag.
Men ikke nok med det. Når du indtager alkohol, så skal kroppen først forbrænde alkoholen, så sukker og til sidst kan den gå tilbage og forbrænde fedt.
Og nej, man kan faktisk IKKE gå ud og dyrke motion for at forbrænde det hurtigere! Faktisk, er du aktiv i løbet at natten når du drikker(danser osv), udsætter du forbrændingen af alkoholen i kroppen og jo længere tid går der før det er ude af kroppen igen.
Og er helt rigtig som Aeriz skriver, at væskebalancen fucker rigtig op efter man har drukket.
13 år22. marts 2011 kl. 15:44
loesningendk (slettet)
Aeriz: Okay, kan godt se den er gået meget ned igen nu her hvor det er onsdag.
JiBar: Det er første gang på 1 md, så det sker ikke så tit og drikker for det meste light sodavand til, men synes generelt, også uden bytur at det går meget op og ned.
Havde ikke regnet med jeg faktisk udsatte forbrændingen når jeg dansede mm.
Drikker 3-4 liter vand om dagen + kaffe og te, taster det bare ikke ind. Synes ellers jeg passer nogenlunde ind i skemaet mht proteiner/kulhyrdrater. Procentmæssigt, plejer jeg at overstige proteinen og have for lidt i kulhydrat, men hvad kunne jeg spise om aftenen så? Spiser salat med lidt kød, men hvis jeg skal træne er jeg jo sindsyg sulten... :S
JiBar: Det er første gang på 1 md, så det sker ikke så tit og drikker for det meste light sodavand til, men synes generelt, også uden bytur at det går meget op og ned.
Havde ikke regnet med jeg faktisk udsatte forbrændingen når jeg dansede mm.
Drikker 3-4 liter vand om dagen + kaffe og te, taster det bare ikke ind. Synes ellers jeg passer nogenlunde ind i skemaet mht proteiner/kulhyrdrater. Procentmæssigt, plejer jeg at overstige proteinen og have for lidt i kulhydrat, men hvad kunne jeg spise om aftenen så? Spiser salat med lidt kød, men hvis jeg skal træne er jeg jo sindsyg sulten... :S
13 år23. marts 2011 kl. 11:59