#2 af bruger slettet
Alkohol og vedligeholdelse.
Du læser en tråd i debat > gode rådbruger slettet
re: Alkohol og vedligeholdelse
Mit indtryk er at der er rigtig mange unge piger, der undervurderer deres kaloriebehov, fordi de ingen forstand har på kalorier og aldrig har sat sig ind i det. Jeg har præsenteret nogle af mine veninder for madital og når de har tastet ind for sjov hvad de spiser på en dag, er der mange af dem der kun indtager 1000-1200 kalorier selvom de ikke engang er på kur eller prøver at tabe sig. De skipper morgenmaden og spiser bare en bolle til frokost og noget slik. Derfor kan de drikke en masse i weekenderne og derved holde vægten.
Personligt drikker jeg aldrig, jeg har simpelthen valgt at skære alkohol fuldstændigt ud af mit liv. Både fordi det har en fatal virkning på fedtforbrændingen i en hel uge efter indtagelse + kalorierne + tømmermændene og den derved manglende motion dagen efter og også simpelthen som en protest mod den danske ungdoms uhyrlige drikkekultur som jeg personligt mener er totalt over gevind.
Jeg går stadig til fester og i byen og har det ligeså sjovt som mine drikkende venner, så jeg synes ikke at jeg går glip af noget :)
Hvordan man kan integrere det i en hverdag hvor man spiser normalt, ved jeg ikke, men et bud er vel at skære ned på kalorierne i hverdagen og derved spare sammen til drukturene.. Mit råd ville nu være bare at lade være, men jeg ved godt at de fleste anser det for helt utænkeligt :)
Personligt drikker jeg aldrig, jeg har simpelthen valgt at skære alkohol fuldstændigt ud af mit liv. Både fordi det har en fatal virkning på fedtforbrændingen i en hel uge efter indtagelse + kalorierne + tømmermændene og den derved manglende motion dagen efter og også simpelthen som en protest mod den danske ungdoms uhyrlige drikkekultur som jeg personligt mener er totalt over gevind.
Jeg går stadig til fester og i byen og har det ligeså sjovt som mine drikkende venner, så jeg synes ikke at jeg går glip af noget :)
Hvordan man kan integrere det i en hverdag hvor man spiser normalt, ved jeg ikke, men et bud er vel at skære ned på kalorierne i hverdagen og derved spare sammen til drukturene.. Mit råd ville nu være bare at lade være, men jeg ved godt at de fleste anser det for helt utænkeligt :)
13 år20. marts 2011 kl. 20:19
Aeriz (slettet)
Hvis du gerne vil spare på kcal når du endelig skal ud og drikke så drik noget med en rimelig høj procent f.eks vodka, rom eller tequila blandet med light sodavand. Så sparer du en del kcal i forhold til øl, vin eller noget blandet op med juice eller almindelig sodavand.. Det med at alkohol sætter forbrændingen ned en hel uge efter er en skrøne. Forbrændingen er kun nedsat mens du har alkohol i systemet fordi kroppen så bruger energien på at forbrænde alkoholen i stedet for det mad du har indtaget. Det har jeg læst et sted og er ret sikker på at det er korrekt. Jeg synes altså også at man skal passe på med ikke at stå i vejen for sig selv. Hvis det alligevel ikke er så tit du er afsted så lad være med at have dårlig samvittighed over det og hav det sjovt. Du er kun 16 et år af dit liv, så giv den gas mens du kan.
13 år20. marts 2011 kl. 21:07
bruger slettet
Det er korrekt at alkohol altid forbrændes først. det vil sige at så længe du har alkohol i kroppen så vil kroppen kun arbejde på at forbrænde alkoholen og vente med at forbrænde alt det andet.
Ellers gør som Aeriz foreslår, da det er det mest kalorievenlige valg.
Ellers gør som Aeriz foreslår, da det er det mest kalorievenlige valg.
13 år20. marts 2011 kl. 21:15
hadde (slettet)
re: Alkohol og vedligeholdelse.
Ja okay tak.
Hvordan ville i så spise dagen før og dagen efter en druktur?
Er det et lavt kaloriebudget i kører på de to dage? Aftensmaden måske bare en portion havregryn og et stk frugt? eller hvad ville i gøre? skippe morgenmad? osvosv.. Hvad ville i?
Hvordan ville i så spise dagen før og dagen efter en druktur?
Er det et lavt kaloriebudget i kører på de to dage? Aftensmaden måske bare en portion havregryn og et stk frugt? eller hvad ville i gøre? skippe morgenmad? osvosv.. Hvad ville i?
13 år10. april 2011 kl. 01:25
bruger slettet
re: Alkohol og vedligeholdelse.
Dagen efter har kroppen et stort behov for kærlig pleje. Grønt, frugt, sunde fedtstoffer, magert kød, fisk. Hvile og en dejlig lang gå tur.
13 år17. april 2011 kl. 05:45
På forhånd tak :-).
(ps. hvorfor er der så mange af mine veninder som drikker stort set hver weekend, som ikke tager på? det da så møg træls, de dyrker ingen motion og spiser præcis som det passer dem) .
- Har læst i flere tråde om Alkohol, men jeg forstår slet ikke deres lange tekster, så derfor valgte jeg selv at starte en.