Kaloriefattig sorbetis til den sultne tand

Du læser en tråd i debat > gode råd

Kaloriefattig sorbetis til den sultne tand
Hej! Jeg har fået mig en ismaskine i julegave.. Og før i tiden ville jeg nok have taget 5 kg på af sådan en gave, men nu har jeg jo bestemt mig for at tabe mig! Så jeg modificerede en sorbet opskrift lidt og resultatet er rigtig lækker og koster ikke så meget på kalorie kontoen, så den vil jeg gerne dele;

til 2 portioner:
25 g pasteuriserede æggehvider
2,5 dl vand
110 g syltet frugt (f.eks ferskner eller ananas)
1/2 spsk isis flydende sødemiddel

Man blender først det syltede frugt med halvdelen af vandet og sødemidlet. Så pisker man æggehviderne til de næsten er stive og vender det blendede frugt heri og tilsætter så til sidst resten af vandet. også er det bare med at hælde i ismaskinen (som man bliver nødt til at bruge hvis man ikke vil have en hård klump..)

Hvis man bruger syltede ferskner er der kun 95 kcal i 2 portioner - det er jo lige til at overleve og det smager rigtig godt!
13 år4. januar 2011 kl. 22:03
re: Kaloriefattig sorbetis til den sultne tand
Jeg ville selvfølge have skrevet den søde tand.. Flot
13 år4. januar 2011 kl. 22:04
re: Kaloriefattig sorbetis til den sultne tand
Uhm det lyder vel nok lækkert - tusind tak fordi du deler din opskrift med vi andre, jeg skal helt sikkert prøve den :O))
13 år13. februar 2011 kl. 11:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });