#2 af bumlemus (slettet)
Hurtig opskrift med kylling
Du læser en tråd i debat > gode rådbumlemus (slettet)
re: Hurtig opskrift med kylling
Hej Mira.
Her et forslag til en hurtig kyllingeret til 4 personer.
500 g. kyllingekød i strimler
4 peberfrugter (rød, gul og grøn)
1 bakke bønnespirer
1 spsk. olivenolie
salt og friskkværnet peber
Kylling svitses i 5-10 min. i olivenolien. Krydres med salt og peber. Peberfrugter i strimler tilsættes og steges med i 2 min. Bønnespirer tilsættes og vendes i. Retten smages til. Evt. med chili, citronpeber, timian eller rosmarin.
Server med nye kartofler.
Hilsen Lene.
Her et forslag til en hurtig kyllingeret til 4 personer.
500 g. kyllingekød i strimler
4 peberfrugter (rød, gul og grøn)
1 bakke bønnespirer
1 spsk. olivenolie
salt og friskkværnet peber
Kylling svitses i 5-10 min. i olivenolien. Krydres med salt og peber. Peberfrugter i strimler tilsættes og steges med i 2 min. Bønnespirer tilsættes og vendes i. Retten smages til. Evt. med chili, citronpeber, timian eller rosmarin.
Server med nye kartofler.
Hilsen Lene.
18 år20. juni 2006 kl. 12:17
chrismax1 (slettet)
re: Hurtig opskrift med kylling
Jeg ved godt at det er aaaalt for sent nu, men det kunne jo evt. laves til vores kyllinge-tråd? :P
Personligt kan jeg rigtig godt lide "Lime Kylling" (opskriften er lidt på slump)
1 person:
125 g kyllinge inderfilet
2-3 skiver parmaskinke/hütteskinke
7-8 spsk limesaft
7-8 spsk olivenolie
- Der skal være ca lige meget, afhængigt af hvor "stærk" man vil have den
Har man tid lader man kyllingen marinere i marinaden, eller vikler man blot skinken om kyllingen, lægger det i et ovnfast fad og hælder limemarinaden ved og så inde i ovnen ved 180 grader i 8-12 minutter.
Det smager rigtig godt med ris til (marinaden kan bruges som "sovs") men jeg kan forestillemig at det også er lækkert med bagte rodfrugter? :P
Personligt kan jeg rigtig godt lide "Lime Kylling" (opskriften er lidt på slump)
1 person:
125 g kyllinge inderfilet
2-3 skiver parmaskinke/hütteskinke
7-8 spsk limesaft
7-8 spsk olivenolie
- Der skal være ca lige meget, afhængigt af hvor "stærk" man vil have den
Har man tid lader man kyllingen marinere i marinaden, eller vikler man blot skinken om kyllingen, lægger det i et ovnfast fad og hælder limemarinaden ved og så inde i ovnen ved 180 grader i 8-12 minutter.
Det smager rigtig godt med ris til (marinaden kan bruges som "sovs") men jeg kan forestillemig at det også er lækkert med bagte rodfrugter? :P
18 år29. juni 2006 kl. 10:27
Mimsine (slettet)
re: re: Hurtig opskrift med kylling
Din opskrift ser interessant ud, men udmiddelbart vil jeg synes den må blive oget syrlig (7-8 spsk. limesaft!?!) - eller tager jeg helt fejl?
18 år29. juni 2006 kl. 10:39
Jeg har taget kyllingebrystfilet ud af fryseren, men da jeg først kommer sent hjem i aften, har jeg brug for inspiration til en hurtig måde at tilberede det på, så jeg ikke når at kaste mig over noget ufornuftigt pga. sult.
Hilse Mira