Vægt tab og løb?

Du læser en tråd i debat > gode råd

Vægt tab og løb?
Er der nogle der har nogle gode råd til motion der hjælper godt til vægt tab? Jeg løber nu ca 3 km om dagen. Er lige startet. Ud over det, styrketræner jeg også. Vil det have nogen effekt til et vægt tab?

Mvh Anja :)
13 år23. november 2010 kl. 14:43
re: Vægt tab og løb?
Det vil det da.
Forbrændingen på løbeturen er høj og vil forbrænde nogle kalorier.
Lige mens du styrketræner forbrænder du også lidt. Til gengæld er der bagefter bonus, da muskler omsætter energi hele tiden, også mens du flader ud på sofaen. Så jo mere muskelmasse, jo flere kalorier bruger kroppen.

Men!
Det vigtigste for et vægtab, er det du indtager. Med mindre du løber eller dyrker andet cardio i flere timer om dagen, så er det ikke det som vejer tungest.

Men det hjælper helt bestemt og løb er en fin aktivitet hvor der forbrændes ret meget energi pr. tidsenhed.
13 år23. november 2010 kl. 16:26
re: Vægt tab og løb?
Jeg beklager at et seriøst forum som dette er blevet overskrevet med det, som det har vist sig i dag.

Jeg har nu slettet indlæggene - tak fordi I gav besked om dette.

Venlige hilsner
Lone
13 år24. november 2010 kl. 16:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });