Indtast aftensmad?

Du læser en tråd i debat > gode råd

Indtast aftensmad?
Hos os spiser vi næsten altid mad der er sammenkogt, som grønsags suppe, kødsause, gryderetter osv. men er bare løbet helt sur i alle de indtastninger hver dag, så nu har jeg ikke indtastet i et stykke tid.

Det betyder også at vægten ikke går nedad :-(

Hvad gør I andre? Spiser alle frikadeller med sovs og kartofler og sådan noget mad?
14 år18. september 2010 kl. 12:27
re: Indtast aftensmad?
Jeg synes ikke det er træls at skrive det ind i dagbogen.
Jeg synes faktisk det er helt sjovt at prøve at få det hele med. Sådan en frikadelle kan jo skilles helt ad i atomer!
og måske laves lidt om næste gang man fabrikerer en frikadelle.
mvh.
olo4706
14 år18. september 2010 kl. 12:50
Jeg indtaster tit opskriften, idet jeg ofte laver eksempelvis frikadeller efter samme opskrift hver gang. Derefter kan man genbruge den så tit man vil.
Nå jeg fx. laver kødsovs, er det ofte med forskellige slags grøntsager fra gang til gang, men idet mængden af kød er nogenlunde det samme, og det jo er det der tæller, plejer jeg også at genbruge den. De fleste grøntsager tæller jo ikke så meget at det er der det går galt ;)

Jeg håber du får lyst til at indtaste igen, jeg kan selv se det hjælper mig rigtig meget :)
14 år18. september 2010 kl. 15:01
Vi laver også tit sammenkogte retter og laver opskrifterne her inde. vi har nok en 10 - 15 stykker lagt ind, så genbruger vi dem, og bare kød og grønt mængderne passer nogenlunde, så betyder det ikke så meget hvilken type det er, ligesådan med sovs, vi har en grund sovs som kan varieres, men taster bare den samme hver gang. Det skal være lidt let ellers får vi det ikke gjort :-)
14 år18. september 2010 kl. 15:33
Tak for svar alle sammen :-D

Jeg kan ikke rigtig genbruge opskrifterne, da det svinger rigtig meget, hvor meget der kommer i af forskelligt, men måske jeg skulle prøve alligevel.
Jeg laver al min mad på slum, så det har været rigtig besværligt at skrive alt ned, først i køkkenet og så indtaste det bagefter.

Men jeg må se hvad jeg vil gøre, for ned i vægt det vil jeg altså :-)
14 år20. september 2010 kl. 08:48
Jeg taster også typisk opskriften ind. Hvis grønsagerne ikke indeholder ærter, majs og lignende så indtaster jeg kun 1 af dem og så vægten for alle grønsagerne, da kalorieforskellen er ganske lille fra en til en anden grønsag.
Desuden indtaster jeg ofte aftensmaden før jeg spiser, så jeg kan se om der er plads til den mængde jeg typisk ville spise eller der skal spædes op med grønsager for at holde mig indenfor kaloriegrænsen.
14 år2. oktober 2010 kl. 22:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });