Alternativ frokost

Du læser en tråd i debat > gode råd

Alternativ frokost
Hej alle madital.dk brugere(:

Jeg kan se på min kostprofil at jeg får for mange kulhydrater, hvilket nok høre sammen med at jeg spiser "ret meget" brød. Det er for det meste rug- eller grovbrød det hele men det betyder jo ikke der er meget mindre kulhydrater i!

Så jeg ville spørge, om i havde en god alternativ frokost (med ikke så mange kulhydrater) som man kan havde med i madpakken? (Da jeg jo stadig går i folkeskole)

For normalt smører jeg mig jo nogle "rundommere" af rugbrød, (tit med kyllingebryst eller andet fedtfattigt kødpålæg) men som sagt- for mange kulhydrater ;-)

Nyd sommerens sidste måned :-)!
14 år4. august 2010 kl. 20:57
re: Alternativ frokost
Jeg får som regel for lidt kulhydrat, så måske vi bare skulle blande vores frokoster sammen og dele i to. Jeg spiser 80 - 120 g fisk el kød + 400 g grøntsager til frokost, det giver ca 320 kcal.
14 år4. august 2010 kl. 20:59
Hvad med en salat af kød og grønt
14 år4. august 2010 kl. 22:02
Rdrd, jo det lyder som en god idé(:

Jeg kunne godt tage noget blandet salat og lidt kødrester fra aftensmaden med :-)
Taktak ;-)
14 år5. august 2010 kl. 11:18
Jeg tager tit rester fra min sunde aftensmad med i madpakken. Idag fx sprøde kyllingestykker i mandelrasp og dertil asparges, små tomater og porrer der er stegt på panden i lidt balsamico og ingefær. Altsammen rester fra min aftensmad igår.

Det er nemt og hurtigt, bare at gribe madkassen, som jeg har fyldt med rester dagen før.
14 år5. august 2010 kl. 11:19
Altså, der er jo intet galt med kulhydrater hvis det er de grove af slagsen, det er svært at få for meget rugbrød fx :)
Men hvis der er ubalance i din fordeling, så kan du jo også få orden i det ved at spise flere proteiner og lade dit kulhydratindtag være som det er...
Det ligner jo ikke at du ikke har brug for kalorierne, set udfra din vægt og bmi.. :)

Evt. tag en proteinbar med i skole med noget frugt eller blandede grønsager eller begge dele. Eller spis nødder! fx de der go-nuts fra kims med 300kcal i en pose, + en smoothie eller lignende kan udgøre en udmærket frokost. Eller en salat med kickærter eller linser der er meget proteinrige og rigtig sunde. Evt. falafel.

14 år6. august 2010 kl. 16:42
Silverchair - hvordan får jeg en smoothie med til frokost?? Får det har jeg nemlig også tænkt på ;-) Så hvis du har en løsning til hvordan jeg får den med i skole, må du meget gerne give mig den :-)

Og ja selvfølgelig kan jeg jo også bare spise nogle flere proteiner eller fedt xD hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det?

Tak for svaret :-)
14 år6. august 2010 kl. 22:35
Og jeg ææææælsker forresten også falafel..
Min mor laver det engang imellem til pitabrød, når jeg får overtalt hende godt nok ;-) (grovpita for mit vedkommende)
14 år6. august 2010 kl. 22:36
Find en plastflaske med en stor åbning, du evt. kan drikke af, fx fra drikkeyoghurt. Vil du slippe for de stoffer som kan vandre fra plasten over i din mad, kan du overveje en termokande af stål, men jeg synes bare at det er svært med vask af låg, som er designet til te og kaffe. Der løber klamt vand ud af låsemekanismen på dem, hvis man vasker dem i opvaskemaskine. De kan også let være lidt utætte, så de skal ligge i en pose. Men det er muligt at finde gode flasker til det. Glas kan også bruges, men pas på hvor meget du smider rundt med tasken.
14 år7. august 2010 kl. 15:47
Jeg har netop sådan et slags termoglas jeg har købt i Netto som er beregnet til kaffe/te men jeg hælder alt muligt i det fordi det ikke kun er godt til at holde på varmen men også holder ens drikke kolde, så jeg plejer at hælde smoothies, isvand, proteinshakes og sådan noget deri :)
Ellers er drikkeyoghurter nemlig også et godt bud, man kan jo købe de der halvliters cultura, dem drikker jeg tit til frokost i hvert fald.
14 år8. august 2010 kl. 17:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });