At stoppe med madital.dk

Du læser en tråd i debat > gode råd

At stoppe med madital.dk
Ja, det er et lidt underligt emne eftersom de fleste af jer herinde sikkert er rigtige glade for madital, og sikkert gerne vil fortsætte jeres gode arbejde med at få en sund hverdag.
Mit problem er at det er gået hen og blevet lidt af en besættelse. Jeg taster næsten hver dag, og de få gange hvor jeg ikke kan taste gør mig irriteret og frustreret. Jeg skulle jo bare lige tabe mig et par kilo, men det er blevet til 10 kg ialt, og jeg kan se at min vægt faktisk er ved at nærme sig et tal, hvor jeg begynder at blive skræmt. DEt skal lige siges at det selvfølgelig ikke er maditals skyld at jeg bliver ved med at tabe mig, det er bare min egen konkurrence-trang der har vænnet mig til ikke at spise så meget.
Men jeg er også bange for at stoppe med madital, da jeg selvfølgelig ikke har lyst til at tage de "forkerte" kilo på igen. Er der nogen der har et godt råd?
14 år27. juli 2010 kl. 16:56
re: At stoppe med madital.dk
Hejsa

Jeg kan godt forstå hvad du mener. Jeg er stadig igang, så vil ikke slippe endnu, men jeg bliver også helt panisk hvis ikke jeg kan taste ind og meget af min tankeaktivitet - og må jeg indrømme tid på jobbet, som er stille pt. - går med madital..jeg var før på Weight watchers - i princippet det samme bare kalorietælning i points. Det havde jeg også sindsyg svært ved at slippe igen. min familie og venner råbte vagt i gevær og tvang mig til at slippe... Det gik for en tid fint, men fik opblussen af depression og er nu på kur og dermed kalorietælning igen.

Mit bedste råd er en kold tyrker!
Tving dig selv til ikke at gå ind på siden i mindst en uge, og se hvad der sker - men vej dig jævnligt så du ved det ikke går den "gale" vej.
Det er ikke sjovt at være afhængig og det er så let at blive det. Hvis du ikke kan slippe det, så kontakt evt. din læge - for det kan gå hen at udvikle sig til en spiseforstyrrelse.

held og lykke

MVH AMLA
14 år27. juli 2010 kl. 17:21
prøv at veje dig 1gang pr uge og vælg så den dag til madital dag. så kan du måske holde vægten.
14 år27. juli 2010 kl. 20:32
Tak AMLA for det dejlige svar:) Jeg startede min kolde tyrker her idag, og droppede resten af dagens indtasteninger. Jeg vil holde fast i mine daglige vejninger, da de hjælper mig meget med at holde vægten. Det der med en ugentlig vejedag virker ikke rigtig for mig, da jeg simpelthen kan ikke se min vægt over et længere løb.
14 år27. juli 2010 kl. 21:52
Hvorfor ikke bare sætte dig et mål om at holde vægten, eller måske tage en lille smule på? Og så prøve at følge det lidt.
Det er i hvert fald min plan at blive ved med at taste ind et års tid efter jeg er færdig med at tabe mig, så jeg lærer at spise rigtigt igen.
14 år2. august 2010 kl. 09:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });