#2 af Suuus (slettet)
Sukkerjunkie søger råd
Du læser en tråd i debat > gode rådSuuus (slettet)
re: Sukkerjunkie søger råd
Jeg er x-sukkerjunkie ! Det træger en kold tyrker som en værd anden form for afhængighed. Bestem dig fuld og fast for at du ikke vil have det lort indenbords, som en salgs lov - gav jeg ikke mig selv lov. Når jeg kredsede om vingummi, chololade osv - besgyndte jeg endten at løbe/gå/cykel en tur, vaske tøj, læse, støvsuge - altså få tankerne et andet sted hen. Når det var slem hjalp en god smoothis med en masse bær og cheasy vanilje 0,1% youghurt - super lækkert! I dag kan jeg nemt sige nej tak til kage osv - uden besvær. Det er en vild lækker følelse ! Held og lykke
14 år27. juli 2010 kl. 11:31
SiriS (slettet)
Sukkertrang kan være et tegn på chrommangel. Uden chromets virkning kommer sukkeret ikke cellerne til gode, men bliver blot lagret som fedt, og din krop vil stadig mangle sukker. Spis varieret, sørg for at få nog af det hele. Tag evt. et tilskud. Spis mad med lavt GI, så du ikke får store udving i blodsukkeret, og spis det søde sammen med fedt og protein. En rugbrød med pålægschokolade gør fx ikke den vilde skade på blodsukkeret sammenlignet med en pose slik. Spsi til måltiderne og planlæg også mellemmåltiderne. Undgå at bringe dig selv i situationer, hvor du er fristet.
Håber du kan bruge det. Jeg kan selv godt bruge en repetition ind imellem.
Håber du kan bruge det. Jeg kan selv godt bruge en repetition ind imellem.
14 år28. juli 2010 kl. 15:20
SiriS (slettet)
nog=nok
14 år28. juli 2010 kl. 15:20
I ferien er der røget sindssygt mange vingummier mv. under vesten - udover en vægtforøgelse på 3 (!!) kg er alle de gode vaner også helt væk.
SÅ: Gode råd til på den bedst mulige måde at få stoppet sukkeroverforbruget (igen, igen) søges. Måske bare motivation?
På forhånd tak