Hjælp til træningen

Du læser en tråd i debat > gode råd

Hjælp til træningen
Hej Folkens :)

Der er nok mange der, som jeg, ikke kun tænker over hvad jeg putter i munden og hvornår - men også benytter træning til at hjælpe med at smide det overskydende. Dog kan man ind imellem godt savne lidt inspiration, for at kunne holde det friskt og stadig føle at træningen er spændende.

Personligt kører jeg et program fire dage om ugen, på en varighed af imellem 2 og 2½ time per gang. Programmet på disse fire dage er opdelt efter 50 / 50 konceptet, altså 50% af tiden går med cardio/fitness og 50% går med styrketræning. De to sidste dage herudover er ren cardio/fitnees.

Det er dog ikke nødvendigt at træne det antal gange om ugen som jeg, gør det i et tempo hvor du selv føler du kan være med - hvor du kan have det sjovt og ikke gruer for hver gang du skal træde ind ad døren i dit træningscenter.

Styrketræning giver stærkere (og/eller større) muskler, der hjælper på din passive forbrænding, udover hvad du laver i centeret/garagen.

Der er en utroligt stort udbud af forskellige øvelser til de forskellige grupper - og smag og behag er forskellig. Nogen synes godt om at tage armbøjninger eller dips, mens andre godt kunne tænke sig andre måder at træne disse muskelgrupper på.

Dertil vil jeg anbefale siden shapefit.com
Her kan du vælge præcis den muskelgruppe du ønsker at træne - hvorefter der vises en liste over muligheder. Under de fleste af øvelserne finder du en beskrivelse og en to-tre billedes animation af udførelsen. Siden er på engelsk - selvom man ikke er så ferm heri, er der stadig inspiration at hente.

Jeg håber det kan være til hjælp for nogen.

God træning! :)

- illusive
14 år17. juni 2010 kl. 18:35
re: Hjælp til træningen
Jeg har virkelig også haft stor gavn af træning under mit vægttab. Har fra starten (for ca. 3 mdr. siden) gået til crossfit 3 gange om ugen, og det er sgu noget, der batter. Det fede ved denne sport er bl.a., at jeg ikke er nødt til at bruge flere timer om dagen, da en times høj-intensiv træning får dækket både styrke og cardio. Det kan varmt anbefales! Der ligger centre i København, Køge, Odense, Århus og Ålborg indtil videre :-)
14 år17. juni 2010 kl. 22:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });