Husk at .....

Du læser en tråd i debat > gode råd

Husk at .....
- nyde konfirmationen, brylluppet, den runde fødselsdag.
Maden smager jo herligt. Fortsæt så i morgen.
- det går langsommere, når Tante Rød er der.
- belønne dig selv, f. eks for hver - 5 kg.
- -500 g er flot. Også når der kun er 100 g til næste mål.
- der skal være plads til ferie uden div. vægte.

Jeg skulle lige minde mig selv om det.
Måske andre også kan bruge det.
14 år9. maj 2010 kl. 11:13
re: Husk at .....
Lige mine ord.
Lad hverdag være sund men husk der er plads fest og være usund. Ellers kører man bare helt fast i det.
Når man så er usund så bare husk at stornyd det :)

Jeg er rigtig god til at belønne mig for tiden med lækre ting, som jeg rigtig nyder for mig selv :)
14 år9. maj 2010 kl. 15:11
...og hvem oensker at leve et liv uden glaeder anyway!? Det er da ikke meningen at vi aldrig nogensinde skal kunne spise de mindre sunde ting. Det handler om at faa balance i sine spisevaner, ikke om at blive selv-fornaegtende (med indre vi er asketer, selvfoelgelig).

En anden ting er, at naar man er igang med at vaenne sig til nye spisevaner, og spiser mindre end man har gjort igennem maaske mange aar, vil ens krop vaere tilboejelig til at saenke stofskiftet.

Og en laekker middag i anledning af et bryllup, daab, i.e., kan faktisk vaere med til at trigger en foroegelse af stofskiftet, hvilket er aarsagen til at nogle fortaeller med undren, at de har tabt sig netop den dag, de spiste mere end kuren foreskrev (hvilket dog ikke skal tages som noget absolutum!). ^^
14 år18. maj 2010 kl. 02:46
Skønt at læse om sund fornuft! Alt for ofte drejer debatten og dialogen over i en eller anden asketisk selvfornægtende livsstil som kun de færreste alligevel kan leve efter. Via mit arbejde har jeg lært en del om produkterne fra isis (forskellige søde alternativer til fx is, småkager, chokolade m.m.). Personligt synes jeg at det er et super alternativ hvis jeg bliver overmandet af lysten til noget sødt i hverdagen. I øjeblikket hvor der er sol og varme lokker det fx med is, og så køber jeg bare en isis Classic eller Solero Berry - de smager skønt, indeholder kun ca. 100 kcal., og jeg behøver ikke at have dårlig samvittighed :) Varme hilsner Britta
14 år20. maj 2010 kl. 11:29
Lige lidt mere at huske på :
- Muskler vejer mere end fedt, men fylder mindre.
Så hvis vægten står stille uden grund, så prøv at måle dig. Der er sikkert sket noget der.
- Sørg for at få nogle sunde spisevaner, mens du smider kilo. Så er det nemmere, når du skal til at holde vægten.
- Spis dig mæt 3 gange om dagen. Så falder du ikke så nemt i.
- Ferier, fødselsdage, julefrokoster, juleaften og nytårsaften kommer hvert år. Uden undtagelse.
Planlæg efter det, så du kan minimere skaden.
14 år20. juni 2010 kl. 13:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });