Mange kostfibre i mellemmåltid!
Du læser en tråd i debat > gode rådcmf
re: Mange kostfibre i mellemmåltid!
Hej,
Jeg laver også min egen humus og vil da lige tippe jer andre hvis i skulle få lyst...det smager nemlig smadder godt og så er det sundt.
I stedet for olie, bruger jeg magert syrnet mælkeprodukt, f.ex. Cheasy A38.
Krydret med lidt knust spidskommen og en smule Tahin (sesam pasta) foruden salt og peber....så smager det helt autentisk. For konsistensen tilsætter jeg lidt af kogevandet. (Husk lige at kassere iblødsætningsvandet. Kikærterne skal koges i friskt vand).
God fornøjelse!
Jeg laver også min egen humus og vil da lige tippe jer andre hvis i skulle få lyst...det smager nemlig smadder godt og så er det sundt.
I stedet for olie, bruger jeg magert syrnet mælkeprodukt, f.ex. Cheasy A38.
Krydret med lidt knust spidskommen og en smule Tahin (sesam pasta) foruden salt og peber....så smager det helt autentisk. For konsistensen tilsætter jeg lidt af kogevandet. (Husk lige at kassere iblødsætningsvandet. Kikærterne skal koges i friskt vand).
God fornøjelse!
18 år5. marts 2006 kl. 08:44
cmf
re: re: Mange kostfibre i mellemmåltid!
...og forresten river jeg også lidt citronskal i...det synes jeg smager godt : )
18 år5. marts 2006 kl. 08:45
Anonym
re: re: re: Mange kostfibre i mellemmåltid!
Kan hummussen holde sig i køleskabet.
Og evt hvor lægne
Og evt hvor lægne
17 år7. februar 2007 kl. 20:03
Hjemmelavet hummus: kogte kikærter, persille, hvidløg, citronsaft, lillebitte smule majsolie blendes. Konsistensen regleres med vand. Kryddes med salt og peber. Smager rigtig lækkert!