Mange kostfibre i mellemmåltid!

Du læser en tråd i debat > gode råd

Mange kostfibre i mellemmåltid!
Jeg synes det er svært at få tilstrækkelig med kostfibre men mellemmåltid med Wasa fiberknække - 24% fiber med hjemmelavet hummus er en rigtig fiberbombe.
Hjemmelavet hummus: kogte kikærter, persille, hvidløg, citronsaft, lillebitte smule majsolie blendes. Konsistensen regleres med vand. Kryddes med salt og peber. Smager rigtig lækkert!
18 år4. marts 2006 kl. 22:48
re: Mange kostfibre i mellemmåltid!
Hej,
Jeg laver også min egen humus og vil da lige tippe jer andre hvis i skulle få lyst...det smager nemlig smadder godt og så er det sundt.
I stedet for olie, bruger jeg magert syrnet mælkeprodukt, f.ex. Cheasy A38.
Krydret med lidt knust spidskommen og en smule Tahin (sesam pasta) foruden salt og peber....så smager det helt autentisk. For konsistensen tilsætter jeg lidt af kogevandet. (Husk lige at kassere iblødsætningsvandet. Kikærterne skal koges i friskt vand).
God fornøjelse!
18 år5. marts 2006 kl. 08:44
re: re: Mange kostfibre i mellemmåltid!
...og forresten river jeg også lidt citronskal i...det synes jeg smager godt : )
18 år5. marts 2006 kl. 08:45
re: re: re: Mange kostfibre i mellemmåltid!
Kan hummussen holde sig i køleskabet.
Og evt hvor lægne
17 år7. februar 2007 kl. 20:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });