#2 af SiriS (slettet)
Hjælp har fået et problem med galdesten
Du læser en tråd i debat > gode rådSiriS (slettet)
re: Hjælp har fået et problem med galdesten
Du laver en tarmskylning og drikker efterfølgende 2 dl olivenolie. Det lyder som en joke, men se billedet af et glasfuld galdesten og læs beretningen nederst på denne siden:
yoga.dk
Jeg har selv prøvet en tarmskylning på egen hånd, men kunne ikke helt gennemføre til der kom klart vand ud. Saltvandet smagte mig helt forfærdeligt. Jeg er sikker på at det er meget lettere at gøre det sammen med andre. Man behøver ikke være god til yoga i forvejen - de øvelser man skal lave mellem hvert glas vand er ikke specielt svære, og de bliver lettere og lettere at udføre efterhånden som man kommer igennem runde efter runde.
Mon ikke ubehaget ved tarmskylningen er at foretrække for en operation og en mistet galdeblære. Den har da en funktion i fordøjelsessystemet, eller not?
Jeg lider ikke selv af galdesten.
yoga.dk
Jeg har selv prøvet en tarmskylning på egen hånd, men kunne ikke helt gennemføre til der kom klart vand ud. Saltvandet smagte mig helt forfærdeligt. Jeg er sikker på at det er meget lettere at gøre det sammen med andre. Man behøver ikke være god til yoga i forvejen - de øvelser man skal lave mellem hvert glas vand er ikke specielt svære, og de bliver lettere og lettere at udføre efterhånden som man kommer igennem runde efter runde.
Mon ikke ubehaget ved tarmskylningen er at foretrække for en operation og en mistet galdeblære. Den har da en funktion i fordøjelsessystemet, eller not?
Jeg lider ikke selv af galdesten.
15 år18. november 2009 kl. 08:03
Lillefix (slettet)
Jeg har lidt af galdesten, og det er uden tvivl det værste jeg nogensinde har oplevet. Den smerte ville jeg ikke ønske for min værste fjende!
Jeg fik fjernet galdeblæren den 20. januar 2003, efter 4 års helvede, og har intet mærket siden. Jeg var panisk angst for operationen, men stod det igennem med stor hjælp fra læger og sygeplejersker (de er vant til folk der er bange....det er de fleste, når det kommer til stykket).
Galdeblæren undværer jeg fint. Kan KUN anbefales.
Jeg fik fjernet galdeblæren den 20. januar 2003, efter 4 års helvede, og har intet mærket siden. Jeg var panisk angst for operationen, men stod det igennem med stor hjælp fra læger og sygeplejersker (de er vant til folk der er bange....det er de fleste, når det kommer til stykket).
Galdeblæren undværer jeg fint. Kan KUN anbefales.
15 år19. november 2009 kl. 11:19
bruger slettet
Selv undgår jeg opp hvis muligt. Jeg synes ikke man skal tage risikoen ved at gå i narkose vis man kan undgå det. Men når det er sagt ville jeg uden overvejelse lægge mig på bordet og få fjernet galdeblæren. Galdesten har det med at komme tilbage. Fjern galdeblæren og få det bedre.
Så vidt jeg ved er der kun få bivirkninger efter en sådanne opp og det er alle nogle der kan få dig til at tabe dig lidt*SS*
Så som at du skal spise mindre fed mad*S*
Så vidt jeg ved er der kun få bivirkninger efter en sådanne opp og det er alle nogle der kan få dig til at tabe dig lidt*SS*
Så som at du skal spise mindre fed mad*S*
15 år22. november 2009 kl. 08:49
disney (slettet)
Jeg fik min galdeblære fjernet for 5 år siden. Efter jeg havde tabt mig 15 kilo fik jeg galdesmerter. Frygtelig. Til sidst spiste jeg kun bananer og havregryn turde ikke andet. Tabte yderligere 8 kilo på 3 mdr. inden jeg fik den fjernet. Jeg var også bange for operation, havde aldrig prøvet det før, men det var nødvendigt. Da der var lang ventetid kom jeg på privathospitalet Danmark og derinde har de check på galdeoperationer. Jeg fik et godt råd at drikke resium. Drak det også, men kunne ikke rigtig bedømme om det virkede, da jeg ikke turde spise noget. Nogle mener det opløser stenen. Men prøv at søg på det. Min galdeblære var helt fyldt med sten. Held og lykke.
14 år14. januar 2010 kl. 07:23
KarinaHadsten (slettet)
Åhhh nej. Der har jeg også været. For 8 år siden døjede jeg med galdesten. Jeg havde en periode smerter i ryggen og troede først det var stress-betonet. Men en dag gik det helt galt med smerter og jeg blev indlagt og vi fandt ud af at det var galdesten. Jeg blev straks skrevet op til operation. Og fik at vide hvilke madvarer jeg skulle undgå for at minimere risikoen for anfald. Men små 2 måneder med skrap diæt hvor jeg næsten ingenting turde spise, så fik jeg anfald igen. Min operation blev udsat pga betændelse i bugspytkirtlen. Efter endnu en månedstid blev jeg akut indlagt da jeg i løbet af 5 minutter fik 40 i feber. Her blev det bestemt at fjerne galdeblæren med det samme. Men fordi der stadig var betændelse i galdeblæren (tror det var derfor) var man ikke i stand til at fjerne galdeblæren med en kikkertundersøgelse, som ellers kan laves med 3-4 ganske små huller. Man var nødt til at åbne op, så jeg har et 25 cm langt ar hen over maven. Åbningen blev ekstra stor ved at der samtidig var en væskecyste, som skulle fjernes.
Men summa summarum. Smerterne er et helvede og man lever efter min overbevisning med en tikkende bombe. Jeg vil klart anbefale dig at få lavet den velplanlagte kikkertoperation mens det er muligt, så du for det første ikke resten af dine dage skal frygte at anfaldet kommer og for det andet ikke pludselig er tvunget ud i en akut operation, som giver meget større gener.
Jeg skal lige tilføje at galdeblæren er et organ, som kroppen sagtens kan leve uden lige som blindtarmen. Jeg selv har INGEN gener haft efter min operation overhovedet ! Men jeg har et kæmpe ar :-( Men skidt nu med det - jeg er alligevel ovre bikini-alderen ;-)
Men summa summarum. Smerterne er et helvede og man lever efter min overbevisning med en tikkende bombe. Jeg vil klart anbefale dig at få lavet den velplanlagte kikkertoperation mens det er muligt, så du for det første ikke resten af dine dage skal frygte at anfaldet kommer og for det andet ikke pludselig er tvunget ud i en akut operation, som giver meget større gener.
Jeg skal lige tilføje at galdeblæren er et organ, som kroppen sagtens kan leve uden lige som blindtarmen. Jeg selv har INGEN gener haft efter min operation overhovedet ! Men jeg har et kæmpe ar :-( Men skidt nu med det - jeg er alligevel ovre bikini-alderen ;-)
14 år15. januar 2010 kl. 11:51
ileby (slettet)
Jeg har døjet med galdesten hele min ungdom uden at vide at det var det der var problemet.
3 april 06 blev jeg så akutoppereret, fordi jeg havde haft et 3 dage langt anfald, og min læge troede mig ikke.
jeg har værken haft angst(pga de smerter jeg havde) eller noget bagefter.
så det beste er visst at undvære den, hvisman døjer med det.
pøj pøj
3 april 06 blev jeg så akutoppereret, fordi jeg havde haft et 3 dage langt anfald, og min læge troede mig ikke.
jeg har værken haft angst(pga de smerter jeg havde) eller noget bagefter.
så det beste er visst at undvære den, hvisman døjer med det.
pøj pøj
14 år16. januar 2010 kl. 21:03
Jeg søger gode råd da de sider jeg finder på nettet, gør mig mere og mere forvirret.
Lægerne snakker om at fjerne galdeblæren, men hvis jeg kan undgå det, vil jeg blive meget glad, da jeg er bange for at komme under kniven.