#2 af Frk Jakob (slettet)
Nupo kakaoshake
Du læser en tråd i debat > gode rådFrk Jakob (slettet)
re: Nupo kakaoshake
Smager det bedre end de shakes man selv ryster?
15 år8. oktober 2009 kl. 01:02
Heidi_m_p (slettet)
Jeg har ikke selv prøvet at lave det med mælk selv, men mon ikke det smager nogenlunde ens:)
15 år8. oktober 2009 kl. 11:34
SiriS (slettet)
Jeg synes de smager bedre. Pulveret er helt og aldeles opløst i vandet, så den lidt grynede fornemmelse forsvinder, og den smager som almindelig, lidt fed kakaomælk.
15 år12. oktober 2009 kl. 17:43
Heidi_m_p (slettet)
Hej igen.
Ja efter at have smagt begge, synes jeg også shaken smager bedre, dog bare 100 kalorier mere i.. Kan man selv gøre noget for at forbedre smagen?
Ja efter at have smagt begge, synes jeg også shaken smager bedre, dog bare 100 kalorier mere i.. Kan man selv gøre noget for at forbedre smagen?
15 år21. oktober 2009 kl. 19:51
SiriS (slettet)
Nupo anbefaler jo at man lader drikke stå nogle minutter, før man drikker. Det tror jeg da godt kan betyde noget. Prøv at give den ekstra tid, fx blande den en halv time før.
15 år21. oktober 2009 kl. 20:48
SiriS (slettet)
drikken - ikke drikke
15 år21. oktober 2009 kl. 20:49
Anonym
Nogen af jer der har været/er på nupo kuren, og kun lever af 'flydende føde'? Vil nemlig rigtig gerne selv i gang, men går fordøjelsen ikke helt i stå af det?
Har prøvet lidt af Nupo shake med 100 kcal i og fik bar tynd mave af det, ikke et hit ;/
Har prøvet lidt af Nupo shake med 100 kcal i og fik bar tynd mave af det, ikke et hit ;/
15 år4. november 2009 kl. 14:04
SiriS (slettet)
NUPO-pulver er vist tilsat lidt fiber, så maven ikke går helt i stå, men godt er det bestemt ikke for fordøjelsen. De anbefaler selv at man spiser en bar i løbet af dagen som et måltid, netop for at give maven lidt at arbejde med. Men det er altså ikke nok. Tarmfloraen skal fodres godt med surmælksprodukter og masser af fibermad efter sådan en omgang. Jo mere jeg lærer om fordøjelsen, jo dårligere synes jeg om NUPO som koncept. Hvis det endelig skal være, så erstat et hovedmåltid om dagen med det, så går maven ikke helt i stå.
15 år5. november 2009 kl. 23:32
bruger slettet
re: Nupo kakaoshakeaf...
Nupo er en korttidsløsning og ikke en smart en af slagsen.
Det det hele handler om, når man er overvægtig, er jo at man har nogle dårlige vaner der har haft overtaget kroppen/ hjernen igennem lang tid. Og det er specielt disse dårlige vaner der skal omstruktureres, hvilket er nemmere sagt end gjort. Bare tænk på hvor svært det er for rygere og sukkerholikere at afvænne sig.
For at en kur skal lykkes skal der nogle radikale ændringer til i hverdagen og at tage et pulver der lægger en dæmper på kalorieindtaget giver dig jo ikke nogle brugbare redskaber til at afvænnes de dårlige vaner.
Det tager fokus væk fra maden i en tid men når man så skal spise igen sidder alle de dårlige vaner der stadig og forventer en behovsindfrielse... øjeblikkeligt. det er derfor man feks siger : ajjj en enkelt skader jo ikke!! Og... : jeg kan styre det!
Hvos du gerne vil have et hurtigt vægttab skal der rygrad og en beslutn ing til. Begge dele noget vi alle indeholder men som vi evt skal kanalisere fra et emne til dette som skal gøres vigtigt og bevidst.
Når man er sine dårlige vaner bevidste har man en mulighed for at kunne ændre på dem... man kan jo eks ikke holde op med at pille næse hvis man ikke ved man gør det... før bagefter når man sidder med buggimanden under neglen!!
Læs dig viden til om mad...
Uden at være fanatisk har Chris McDonald nogle gode overvejelsere og ideer på sin hjemmeside som han deler gladeligt ud
,
Det det hele handler om, når man er overvægtig, er jo at man har nogle dårlige vaner der har haft overtaget kroppen/ hjernen igennem lang tid. Og det er specielt disse dårlige vaner der skal omstruktureres, hvilket er nemmere sagt end gjort. Bare tænk på hvor svært det er for rygere og sukkerholikere at afvænne sig.
For at en kur skal lykkes skal der nogle radikale ændringer til i hverdagen og at tage et pulver der lægger en dæmper på kalorieindtaget giver dig jo ikke nogle brugbare redskaber til at afvænnes de dårlige vaner.
Det tager fokus væk fra maden i en tid men når man så skal spise igen sidder alle de dårlige vaner der stadig og forventer en behovsindfrielse... øjeblikkeligt. det er derfor man feks siger : ajjj en enkelt skader jo ikke!! Og... : jeg kan styre det!
Hvos du gerne vil have et hurtigt vægttab skal der rygrad og en beslutn ing til. Begge dele noget vi alle indeholder men som vi evt skal kanalisere fra et emne til dette som skal gøres vigtigt og bevidst.
Når man er sine dårlige vaner bevidste har man en mulighed for at kunne ændre på dem... man kan jo eks ikke holde op med at pille næse hvis man ikke ved man gør det... før bagefter når man sidder med buggimanden under neglen!!
Læs dig viden til om mad...
Uden at være fanatisk har Chris McDonald nogle gode overvejelsere og ideer på sin hjemmeside som han deler gladeligt ud
,
15 år22. november 2009 kl. 09:05
Jeg kan varmt anbefale Nupos færdiglavede kakaoshake - der er 200 kalorier, og man bliver virkelig mæt, samtidig med det bare smager lige så lækkers som flydende chokoladeis.. Bare et lille fif' - det var min morgenmad i morges, mums!!